Araştırmada, okul yaşam kalitesini etkileyen demografik faktörler incelenmiştir. Ayrıca okul yaşam kalitesiyle temel eğitimden ortaöğretime geçiş (TEOG) başarı puanları arasındaki ilişkiye de bakılmaktadır.
Kars ili merkez ilçesindeki ortaokullarda öğretim gören öğrenciler araştırmanın evreni oluştururken, örneklemse bu evrenden yansız seçilen 658 öğrenciden oluşturmaktadır. Çalışmada Okul Yaşam Kalitesi Ölçeğiyle veriler toplanmıştır. Veriler analiz edilirken okul yönetimi boyut normal bir dağılım gösterdiğinden parametrik testlerle analiz edilmiştir. Öğretmenler, öğrenciler, okula yönelik duygular ve statü boyutlarıysa nonparametrik testlerle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda cinsiyete göre toplam, okul yönetimi, öğrenciler ve öğretmenler boyutlarında; sınıf değişkeninde toplam, statü, öğretmenler ve okula yönelik duygularda anlamlı farklılaşma bulunmaktadır.
TEOG başarı puanlarıyla OYK’nın öğretmenler boyutunda anlamlı ve negatif yönde ilişki bulunmaktadır. Öğrenciler boyutundaysa anlamlı bir ilişki görülmemektedir. TEOG başarı puanlarıyla toplam, okul yönetimi ve okula yönelik duygularda negatif yönde bir ilişki görülmektedir. Ancak statü boyutunda anlamsız bir ilişki bulunmaktadır.
''Ortaokullarda Okul Yaşam Kalitesinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi'' adlı çalışma 2014-2015 eğitim öğretim yarıyılı güz döneminde veriler toplandığından ve Kafkas Üniversitesi'nde o dönemde Etik Kurul olmadığından Etik Kurul izni alınmamış ancak İl Milli Eğitim Müdürlüğü onayı ile yüksek lisans tezinin uygulamaları yapılmıştır.
Kafkas Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü tarafından 2015-EB-39 nolu proje
Çalışma Kafkas Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü tarafından 2015-EB-39 nolu yüksek lisans tez projesi
In the study, demographic factors affecting the quality of school life were examined. In addition, the relationship between the quality of school life and the transition from basic education to secondary education (TEOG) success scores is also examined.
While the students studying in secondary schools in the central district of Kars province constitute the universe, the sample consists of 658 students selected impartially from this universe. In the study, data were collected with the School Life Quality Scale. While analyzing the data, the school management size was analyzed with parametric tests since it showed a normal distribution. Teachers, students, feelings towards school and status dimensions were analyzed with nonparametric tests. As a result of the research, a significant difference was observed in teachers, students, school administration and total scores according to the gender variable. According to the class variable, there was a significant difference in teachers' feelings towards school, status and total scores. According to the school variable, there was a significant difference in the sub-dimensions of teachers, students, feelings towards school, and school management.
While there is a significant and negative relationship between TEOG
success scores and the teachers' dimension of the school life quality scale, there is no significant relationship in the students' dimension. While there is a negative relationship between TEOG success scores and feelings towards school, school management and total dimensions, there is an insignificant relationship in the status dimension.
Since the study titled "Examination of the Quality of School Life in Secondary Schools According to Different Variables" data was collected in the fall semester of the 2014-2015 academic semester and there was no Ethics Committee at Kafkas University at that time, Ethics Committee permission was not obtained, but the master's thesis was implemented with the approval of the Provincial Directorate of National Education. .
Project numbered 2015-EB-39 by Kafkas University Scientific Research Projects Coordination Office
Çalışma Kafkas Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü tarafından 2015-EB-39 nolu yüksek lisans tez projesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Çalışma Kafkas Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü tarafından 2015-EB-39 nolu yüksek lisans tez projesi |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 22 Eylül 2023 |
Kabul Tarihi | 26 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |