BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, , 0 - , 26.09.2014
https://doi.org/10.7884/teke.350

Öz

Archeological excavations have been conducted for more than 50 years in Ahlat being one of the culture and art centers of Seljuks. In these excavations, a good deal of artworks which reflect the Seljuk period in different dimensions have been revealed.Lecturers and teachers of Bitlis Eren University have been working on pottery and ceramic works in their workshops for a while based on those excavated from Ahlat. This paper is related to the exhibition of artworks which were made in Bitlis Eren University and introduce Anatolian Seljuks and Ahlat in different aspects at Schönbrunn Palace (Schloß Schönbrunn) in Vienna, capital of Austria between 25-31 August 2014 and the activities conducted within this scope.

“AHLAT ARKEOLOJİK KAZISI ÇİNİ ÖRNEKLERİ VE EL SANATLARI SERGİSİ” ÜZERİNE

Yıl 2014, , 0 - , 26.09.2014
https://doi.org/10.7884/teke.350

Öz

Selçukluların kültür ve sanat merkezlerinden Ahlat’ta 50 yılı aşkın bir süredir arkeolojik kazılar yapılmaktadır. Bu kazılarda Selçuklu dönemini farklı boyutlarıyla yansıtan pek çok eser ortaya çıkarılmıştır.
Bitlis Eren Üniversitesi öğretim görevlileri ve öğrencileri, Ahlat’ta gerçekleştirilen kazılarda ortaya çıkarılan çini ve seramik eserlerden hareketle bir süreden beri kendi atölyelerinde benzerlerini yapmaktadırlar.
Bu yazı, Bitlis Eren Üniversitesinde yapılan ve Anadolu Selçuklularını ve Ahlat’ı farklı yönleriyle tanıtan eserlerin Avusturya’nın başkenti Viyana’daki Schönbrunn Sarayı’nda (Schloß Schönbrunn) 25-31 Ağustos 2014 tarihleri arasında sergilenmesini ve bu kapsamda gerçekleştirilen faaliyetleri konu edinmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tanıtımlar
Yazarlar

Mahmut Doğru Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2014
Gönderilme Tarihi 26 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Doğru, M. (2014). “AHLAT ARKEOLOJİK KAZISI ÇİNİ ÖRNEKLERİ VE EL SANATLARI SERGİSİ” ÜZERİNE. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 3(3). https://doi.org/10.7884/teke.350

27712  27714 27715