BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, , 0 - , 03.08.2015
https://doi.org/10.7884/teke.480

Öz

The aim of this study is located in the seventh grade social studies in Turkey, “Science, Technology and Society” of the students in the learning space that is to determine what level of academic achievement in terms of different variables. Research is done with scanning model of the quantitative research methods. The data collection tool as students’ academic achievement, academic achievement test and obtain the data were used; gender, parental education level, in terms of place of residence and family income level variables were examined as to what level. In conclusion Science, Technology and Society in the learning that students are at an intermediate level of academic achievement, academic average of gender and mother’s level of education has been shown to be statistically significant effect. In addition, parental education level of academic achievement than students with elementary and middle school students who have been found to be significantly higher than students living in the village of academic average student living in the city. In terms of family income is under 1501 Turkish Lira for students’ academic success, were found to be significantly higher than students with low income

Kaynakça

  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., ÇAKMAK, E., AKGÜN, Ö.E., KARADENİZ, Ş. ve DEMİREL, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • COŞKUN, N. ve SAMANCI, O. (2012). İlköğretim 4. ve 5. Sınıflarda Sosyal Beceri Düzeyi ile Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumların Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Journal of Educational and Instructional Studies in the World, 2, 32-41.
  • ÇELİKCAN, Ş. (2010). Sosyal Bilgiler Dersi Bilim, Teknoloji ve Toplum Öğrenme Alanının Aktif Öğrenme Yöntemleri ile İşlenmesinin Öğrencinin Akademik Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • GELBAL, S. (2008). Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyoekonomik Özelliklerinin Türkçe Başarısı Üzerinde Etkisi. Eğitim ve Bilim, 150, 1-13.
  • KARASAR, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • KEITH, T. Z., KEITH, P. B., KIMBERLY, J. Q., SPERDUTO, J., SANTILLO, S. and KILLINGS, S. (1998). Longitudinal Effects of Parent Involvement on High School Grades: Similarities and Differences Across Gender and Ethnic Groups. Journal of School Psychology, 36, 335-362.
  • MEB. (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 6. 7. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB. (2006). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 6. Sınıf Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: MEB Yayınları.
  • National Council fort the Social Studies (2008), Expectations of Excellence: Curriculum Standards for Social Studies. Washington DC: National Council fort the Social Studies.
  • ORUÇ, Ş. ve AKGÜN, İ. H. (2010). İlköğretim Sosyal Bilgiler 7. Sınıf Öğrencilerinin Grafik Okuma Becerisini Kazanma Düzeyleri. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 51-58.
  • ÖZTÜRK, C. (2009). Sosyal Bilgiler: Toplumsal Yaşama Disiplinler Arası Bir Bakış. (ed. ÖZTÜRK, C.). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, s. 2-30
  • YILMAZER, A. ve DEMİR, S. B. (2014). Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine ve Sosyal Bilgiler Öğretmenine Karşı Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1705-1718.

YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER DERSİ BİLİM, TEKNOLOJİ VE TOPLUM ÖĞRENME ALANINA YÖNELİK AKADEMİK BAŞARILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2015, , 0 - , 03.08.2015
https://doi.org/10.7884/teke.480

Öz

Bu çalışmanın amacı Türkiye’de yedinci sınıf sosyal bilgiler dersinde yer alan “Bilim, Teknoloji ve Toplum” öğrenme alanında öğrencilerin akademik başarılarının ne düzeyde olduğunu çeşitli değişkenler açısından tespit etmektir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden olan tarama modeli ile yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak akademik başarı testi kullanılmış ve elde edilen verilerden öğrencilerin akademik başarılarının; cinsiyet, ebeveyn eğitim düzeyi, yerleşim yeri ve aile gelir düzeyi değişkenleri bakımından ne düzeyde olduğu incelenmiştir. Araştırma sonucunda Bilim, Teknoloji ve Toplum öğrenme alanında öğrencilerin akademik başarılarının orta düzeyde olduğu, cinsiyet ve anne eğitim düzeyinin akademik ortalamaya istatistiksel olarak anlamlı düzeyde etki etmediği görülmüştür. Ayrıca baba eğitim düzeyi ortaokul olan öğrencilerin akademik başarılarının ilkokul olan öğrencilere göre ve şehirde yaşayan öğrencilerin akademik ortalamalarının köyde yaşayan öğrencilere göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu tespit edilmiştir. Aile gelir düzeyi bakımından ise 1501 TL’nin altında olan öğrencilerin akademik başarılarının, daha yüksek gelirli olan öğrencilere göre anlamlı düzeyde düşük olduğu görülmüştür.
Anahtar Sözcükler: Sosyal bilgiler, bilim, teknoloji ve toplum, akademik başarı.

Kaynakça

  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., ÇAKMAK, E., AKGÜN, Ö.E., KARADENİZ, Ş. ve DEMİREL, F. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • COŞKUN, N. ve SAMANCI, O. (2012). İlköğretim 4. ve 5. Sınıflarda Sosyal Beceri Düzeyi ile Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumların Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Journal of Educational and Instructional Studies in the World, 2, 32-41.
  • ÇELİKCAN, Ş. (2010). Sosyal Bilgiler Dersi Bilim, Teknoloji ve Toplum Öğrenme Alanının Aktif Öğrenme Yöntemleri ile İşlenmesinin Öğrencinin Akademik Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • GELBAL, S. (2008). Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyoekonomik Özelliklerinin Türkçe Başarısı Üzerinde Etkisi. Eğitim ve Bilim, 150, 1-13.
  • KARASAR, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • KEITH, T. Z., KEITH, P. B., KIMBERLY, J. Q., SPERDUTO, J., SANTILLO, S. and KILLINGS, S. (1998). Longitudinal Effects of Parent Involvement on High School Grades: Similarities and Differences Across Gender and Ethnic Groups. Journal of School Psychology, 36, 335-362.
  • MEB. (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 6. 7. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB. (2006). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 6. Sınıf Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: MEB Yayınları.
  • National Council fort the Social Studies (2008), Expectations of Excellence: Curriculum Standards for Social Studies. Washington DC: National Council fort the Social Studies.
  • ORUÇ, Ş. ve AKGÜN, İ. H. (2010). İlköğretim Sosyal Bilgiler 7. Sınıf Öğrencilerinin Grafik Okuma Becerisini Kazanma Düzeyleri. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 51-58.
  • ÖZTÜRK, C. (2009). Sosyal Bilgiler: Toplumsal Yaşama Disiplinler Arası Bir Bakış. (ed. ÖZTÜRK, C.). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, s. 2-30
  • YILMAZER, A. ve DEMİR, S. B. (2014). Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine ve Sosyal Bilgiler Öğretmenine Karşı Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1705-1718.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Akgün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Ağustos 2015
Gönderilme Tarihi 3 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Akgün, İ. (2015). YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER DERSİ BİLİM, TEKNOLOJİ VE TOPLUM ÖĞRENME ALANINA YÖNELİK AKADEMİK BAŞARILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 4(2). https://doi.org/10.7884/teke.480

27712  27714 27715