BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, , 0 - , 03.08.2015
https://doi.org/10.7884/teke.502

Öz

The perception of women in the society differs depending on various social, cultural, religious, political and economical factors. The aim of this study is to ascertain perspectives of undergraduate students, who participated in Erasmus Exchange Program, towards the perception of women both in Turkey and Europe. Firstly, general assessment is made under the titles of ‘Women in Turkey’ and ‘Women in Europe’. So, the current state in Turkey and Europe is presented. One of the qualitative research methods and being extensively used in social sciences, ‘Case Study’ method is applied for this study. Ten undergraduate students participated in Erasmus Exchange Program from Recep Tayyip Erdogan University are interviewed within the study. Participants are comprised of six females and four males. During data collection period, a pre-interview is conducted with 1 female and 1 male student in order to design open-ended questions for the study. After interviews with students, voice records are resolved for content analysis. As a result of content analysis, findings are designated under three themes: Sociocultural Background of the Students, The Perception of Women Through Exchange Students’ Eyes, The Perception of Women Through

Kaynakça

  • AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI. http://kadininstatusu.aile.gov.tr/kadininstatusu/tdvaw/istatistikler.htm [13.05.2015]
  • ALTINDAL, M. (1994). Osmanlı’da Kadın. İstanbul: Altın Kitapları Yayınevi.
  • BARS, M. E. (2014). Ak Kağan Destanında Kadın Tipi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 3(3), 94-111.
  • BIRGIT, E.. Women in Europe http://www.eurotopics.net/en/home/presseschau/archiv/magazin/gesellschaft- verteilerseite/frauen-2008-3/artikel_erbe_frauen_gleichberechtigt/ [08.03.2015]
  • DİKEÇLİGİL, B. (1997). “Bir Analiz Modeli Denemesi ‘Sosyal Yapı’ ve ‘Toplumsal Yapı”. Yeni Türkiye, 15, s. 447-666. EU 2020 Strategy in nutshell/index_en.htm [08.03.2015] a Nutshell
  • http://ec.europa.eu/europe2020/europe-2020-in-a
  • European Women’s Lobby, http://www.womenlobby.org/?lang=en [08.03.2015] Eurostat,
  • http://ec.europa.eu/eurostat/documents/3217494/5698400/KS-80-07-135
  • EN.PDF/101b2bc8-03f8-4f49-b4e4-811fff81b174 [08.03.2015]
  • GÖKYAY, O. Ş. (2006). Dede Korkut Hikâyeleri. İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • GÜNDÜZ, A. (2012). Tarihî Süreç İçerisinde Türk Toplumunda ve Devletlerinde Kadının Yeri ve Önemi. The Journal of Academic Social Science Studies, International Journal of Social Science, 5(5), s. 129-148.
  • GÜLENDAM, R. (2007). Türk Kadınının Aile İçindeki Yeri ve Rolünün Modern Türk Edebiyatına Yansıması: 1960-1980. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, s. 165-182.
  • ÖGEL, B. (1979). Türk Kültürünün Gelişme Çağları. Ankara: Kömen Yayınları.
  • RICHARDS, L. ve MORSE, J. M. (2007). Users Guide for Qualitative Methods (2. Baskı).Thousand Oaks, CA: Sage.
  • ROMA Sözleşmesi, http://ec.europa.eu/archives/emu_history/documents/treaties/rometreaty2.pdf [08.03.2015] SABAH,
  • http://www.sabah.com.tr/yasam/2013/12/18/turkiyede-evlenme-yasi-yukseliyor [21.02.2015]
  • TÜİK, http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18619 [13.05.2015]
  • TÜİK, http://www.tuik.gov.tr/VeriTabanlari.do?ust_id=109&vt_id=31 [13.05.2015]
  • TÜİK, http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=16056 [21.02.2015]
  • TÜİK, http://www.tuik.gov.tr/VeriBilgi.do?alt_id=1068 [21.02.2015]
  • TÜİK, http://tuikapp.tuik.gov.tr/aileyapidagitimapp/aileyapi.zul [21.02.2015]
  • TÜİK, http://rapory.tuik.gov.tr/21-02-2015-12:10:45-4520290048209134731597042221.html? [21.02.2015]
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMSEK, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • http://www.meb.gov.tr/belirligunler/10kasim/inkilaplari/toplumsal/kadin_haklari.htm [04.06.2015]

ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMINA KATILAN ÖĞRENCİLERİN TOPLUMDAKİ KADIN ALGISINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: BİR NİTEL ÇALIŞMA ÖRNEĞİ

Yıl 2015, , 0 - , 03.08.2015
https://doi.org/10.7884/teke.502

Öz

Toplumlardaki kadın algıları çeşitli sosyal, kültürel, dini, siyasi ve ekonomik değişkenlere bağlı olarak faklılaşmaktadır. Buradan hareketle çalışmamızda Erasmus Değişim Programına katılan lisans öğrencilerinin hem Türkiye’de hem de Avrupa’daki kadın algısına yönelik görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. İlk olarak Türkiye’de Kadın ve Avrupa’da Kadın başlıkları altında genel bir değerlendirme yapılmıştır. Böylece hem Türkiye’deki hem de Avrupa’daki mevcut durum ortaya konulmuştur. Çalışmada yöntem olarak sosyal bilimler alanında yaygın olarak kullanılan nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması (case study) yöntemi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi’nden Erasmus Değişim Programına katılan 10 lisans öğrencisi ile görüşme yapılmıştır. Katılımcıların cinsiyet dağılımı 6 kız ve 4 erkek öğrenci şeklindedir. Veri toplama sürecinde ilk olarak Erasmus Değişim Programına katılmış 1 kız ve 1 erkek öğrenci ile ön görüşme yapılarak araştırmada kullanılacak açık uçlu sorular belirlenmiştir. Öğrencilerle gerçekleştirilen görüşmeler sonrasında elde edilen ses kayıtları içerik analizi yapılmak üzere çözümlenmiştir. İçerik analiz sonucunda elde edilen bulgular üç ana tema altında toplanmıştır. Öğrencilerin sosyokültürel yapıları, Değişim öğrencileri gözünden Türkiye’de kadın algısı ve Değişim öğrencileri gözünden Avrupa’da kadın algısı.
Anahtar Sözcükler: Erasmus Değişim Programı, toplum, kadın, algı, Türkiye, Avrupa.

Kaynakça

  • AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI. http://kadininstatusu.aile.gov.tr/kadininstatusu/tdvaw/istatistikler.htm [13.05.2015]
  • ALTINDAL, M. (1994). Osmanlı’da Kadın. İstanbul: Altın Kitapları Yayınevi.
  • BARS, M. E. (2014). Ak Kağan Destanında Kadın Tipi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 3(3), 94-111.
  • BIRGIT, E.. Women in Europe http://www.eurotopics.net/en/home/presseschau/archiv/magazin/gesellschaft- verteilerseite/frauen-2008-3/artikel_erbe_frauen_gleichberechtigt/ [08.03.2015]
  • DİKEÇLİGİL, B. (1997). “Bir Analiz Modeli Denemesi ‘Sosyal Yapı’ ve ‘Toplumsal Yapı”. Yeni Türkiye, 15, s. 447-666. EU 2020 Strategy in nutshell/index_en.htm [08.03.2015] a Nutshell
  • http://ec.europa.eu/europe2020/europe-2020-in-a
  • European Women’s Lobby, http://www.womenlobby.org/?lang=en [08.03.2015] Eurostat,
  • http://ec.europa.eu/eurostat/documents/3217494/5698400/KS-80-07-135
  • EN.PDF/101b2bc8-03f8-4f49-b4e4-811fff81b174 [08.03.2015]
  • GÖKYAY, O. Ş. (2006). Dede Korkut Hikâyeleri. İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
  • GÜNDÜZ, A. (2012). Tarihî Süreç İçerisinde Türk Toplumunda ve Devletlerinde Kadının Yeri ve Önemi. The Journal of Academic Social Science Studies, International Journal of Social Science, 5(5), s. 129-148.
  • GÜLENDAM, R. (2007). Türk Kadınının Aile İçindeki Yeri ve Rolünün Modern Türk Edebiyatına Yansıması: 1960-1980. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, s. 165-182.
  • ÖGEL, B. (1979). Türk Kültürünün Gelişme Çağları. Ankara: Kömen Yayınları.
  • RICHARDS, L. ve MORSE, J. M. (2007). Users Guide for Qualitative Methods (2. Baskı).Thousand Oaks, CA: Sage.
  • ROMA Sözleşmesi, http://ec.europa.eu/archives/emu_history/documents/treaties/rometreaty2.pdf [08.03.2015] SABAH,
  • http://www.sabah.com.tr/yasam/2013/12/18/turkiyede-evlenme-yasi-yukseliyor [21.02.2015]
  • TÜİK, http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18619 [13.05.2015]
  • TÜİK, http://www.tuik.gov.tr/VeriTabanlari.do?ust_id=109&vt_id=31 [13.05.2015]
  • TÜİK, http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=16056 [21.02.2015]
  • TÜİK, http://www.tuik.gov.tr/VeriBilgi.do?alt_id=1068 [21.02.2015]
  • TÜİK, http://tuikapp.tuik.gov.tr/aileyapidagitimapp/aileyapi.zul [21.02.2015]
  • TÜİK, http://rapory.tuik.gov.tr/21-02-2015-12:10:45-4520290048209134731597042221.html? [21.02.2015]
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMSEK, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • http://www.meb.gov.tr/belirligunler/10kasim/inkilaplari/toplumsal/kadin_haklari.htm [04.06.2015]
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bekir Güzel

Ozan Selcik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Ağustos 2015
Gönderilme Tarihi 3 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Güzel, B., & Selcik, O. (2015). ERASMUS DEĞİŞİM PROGRAMINA KATILAN ÖĞRENCİLERİN TOPLUMDAKİ KADIN ALGISINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ: BİR NİTEL ÇALIŞMA ÖRNEĞİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 4(2). https://doi.org/10.7884/teke.502

27712  27714 27715