Bu araştırmada, ortaokul zekâ oyunları öğretim programının Metfessel-Michael program değerlendirme modeline göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninde bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 10 öğretmen, 8 idareci, 11 veli ve 24 öğrenci olmak üzere 53 kişi oluşturmaktadır. Araştırma verilerini toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu, ders gözlem formu ve zekâ oyunları dersi öğretim programı dokümanları veri toplamak amacıyla incelenmiştir. Zekâ Oyunları dersine katılarak elde edilen gözlemlerden ve öğrenci, öğretmen, veli ve idarecilerle yapılan görüşmelerden elde edilen nitel verilerin analizinde içerik analizden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre programın hedef boyutunda sıkıntı yaşanmadığı; içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme boyutlarında problemler yaşandığı görülmektedir.
Zekâ oyunları zekâ oyunları dersi öğretim programı katılımcı görüşleri
This study aims to examine the secondary school mind games curriculum using the Metfessel-Michael program evaluation model. The study employs a case study design, one of the qualitative research methods. The research sample comprises 53 participants, including 10 teachers, 8 administrators, 11 parents, and 24 students. To collect research data, a-semi structured interview form developed by the researcher, a lesson observation form, and documents related to Mind Games curriculum were examined as data collection tools. Descriptive content analysis was employed to analyze the qualitative data obtained from observations of the mind games lessons and interviews conducted with students, teachers, parents, and administrators. According to the findings, no issues were identified in the goal dimension of the program; however, problems were observed in the content, learning-teaching process, and evaluation dimensions.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Eğitimde Program Değerlendirme |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 25 Aralık 2024 |
| Kabul Tarihi | 10 Mart 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 4 |