Yazma; duygu, düşünce, hayal ve isteklerin çoklu zihinsel işlemler sonucunda sembollerle aktarılmasıdır. Her öğrencinin yazma becerisini kazanması, bağımsız olarak yazma çalışmaları yürütmesi istenen hedeftir. Bu çalışmanın amacı; çalışma grubundaki Türkçe öğretmenlerinin yazma becerisine yönelik düşüncelerini ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak yedi sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Giresun ili merkez ilçesinde görev yapan 15 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenler, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum durum örneklemesiyle belirlenmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler, içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Çalışma grubundaki Türkçe öğretmenlerine göre yazma becerisinin önündeki engeller; öğrencilerin olumsuz tutumları, öğretmenlerin şevk kırıcı davranışları ve okuma alışkanlığının olmayışıdır. Çalışma grubundaki tüm öğretmenler, ailenin yazma becerisine katkı yapacağını ifade etmiştir. Çalışma grubundaki öğretmenlerin en çok zorlandıkları yazma yöntem ve teknikleri; yaratıcı yazma, bir metni kendi kelimeleriyle yeniden yazma, eleştirel yazma, kelime ve kavram havuzundan seçerek yazmadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |