BibTex RIS Kaynak Göster

A Critical Evaluation to Abstracts and Titles of Master Thesis in Turkish Language Education

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 3, 174 - 186, 01.09.2012
https://doi.org/10.7884/teke.69

Öz

The aim of this study is to provide a critical evaluation to titles and abstracts of the master theses in the field of Turkish Language Education. In the study, “general screening model” which is one of the descriptive screening methods is used. The sample of study consists of 128 master theses in the field of Turkish Language Educationand the universe of the study consists of the master theses in Turkish Language Teaching. The research data were collected according to the generally criteria accepted by the scientific world. Analysis of the data obtained from research was used frequency and percentage. At the end of the study it was seen that titles of the master theses are sufficient in terms of genarally accepted criteria; abstracts of the master theses are inadequate except for the purposes.

Kaynakça

  • APA Publication Manual (2009). Amerikan Psikoloji Derneği Yayım Kılavuzu. (1. Baskı). (ed. Halil Ekşi). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • AZİZ, A. (2008). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Teknikleri. (4. Baskı). Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım.
  • BAYSAL KINCAL, G. (2007). Bir Bilimsel Makalenin Oluşturulma Sürecinde Kısıtlar Teorisi: FRT (Gelecekteki Gerçekler Ağacı) Uygulaması. Ege Akademik Bakış, 7(1), 365-377.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., KILIÇ Ç., EBRU, A., ÖZCAN E., KARADENİZ, Ş. ve DEMİREL, F. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • DAY, R. A. (2000). Bir Bilimsel Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (çev. Gülay,
  • Aşkar Altay). Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
  • KARASAR, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: 3 A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd. Ek-1:

Türkçe Eğitimi Alanındaki Yüksek Lisans Tezlerinin Başlıklarına ve Özetlerine Eleştirel Bir Bakış

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 3, 174 - 186, 01.09.2012
https://doi.org/10.7884/teke.69

Öz

Bu araştırmanın amacı Türkçe Eğitimi alanındaki yüksek lisans tezlerinin başlıklarına ve özetlerine eleştirel bir bakış sunmaktır. Çalışmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dallarında yazılan yüksek lisans tezleri, örneklemini ise Türkçe Eğitimi alanında yazılmış olan 128 yüksek lisans tezi oluşturmaktadır. Araştırma verileri bilim dünyası tarafından genel kabul görmüş ölçütlere göre toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde frekans ve yüzde kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda yüksek lisans tez başlıklarının genel kabul görmüş ölçütler açısından yeterli, tez özetlerinin ise amaçları yazmak dışında yetersiz oldukları görülmüştür.

Kaynakça

  • APA Publication Manual (2009). Amerikan Psikoloji Derneği Yayım Kılavuzu. (1. Baskı). (ed. Halil Ekşi). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • AZİZ, A. (2008). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Teknikleri. (4. Baskı). Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım.
  • BAYSAL KINCAL, G. (2007). Bir Bilimsel Makalenin Oluşturulma Sürecinde Kısıtlar Teorisi: FRT (Gelecekteki Gerçekler Ağacı) Uygulaması. Ege Akademik Bakış, 7(1), 365-377.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., KILIÇ Ç., EBRU, A., ÖZCAN E., KARADENİZ, Ş. ve DEMİREL, F. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • DAY, R. A. (2000). Bir Bilimsel Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (çev. Gülay,
  • Aşkar Altay). Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
  • KARASAR, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: 3 A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd. Ek-1:
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oğuzhan Sevim Bu kişi benim

Nur Humeyra Özdemir Erem Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2012
Gönderilme Tarihi 13 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Sevim, O., & Erem, N. H. Ö. (2012). Türkçe Eğitimi Alanındaki Yüksek Lisans Tezlerinin Başlıklarına ve Özetlerine Eleştirel Bir Bakış. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(3), 174-186. https://doi.org/10.7884/teke.69

27712  27714 27715