The purpose of this study is to determine and classify out of class activity in educational institutions that affect students development directly. To do this, out of class activities were identified that realized in educational institutions. In addition, national and international literature were rewied and tried to determine scopes and limitations of out of class activities. This activities were grouped in accordane with distinct features. As a result, out of class activities were classified.
Bu çalışmanın amacı, eğitim kurumlarında formal öğretim etkinliklerinin dışında kalan ve öğrencilerin gelişimlerini doğrudan etkileyen ders dışı etkinliklerin neler olduğunu belirlemek ve bu etkinlikleri belirli özelliklerine göre sınıflandırmaktır. Bu temel amaç doğrultusunda, eğitim kurumlarında gerçekleştirilen ders dışı etkinlikler tespit edilmiştir. Buna bağlı olarak yerli ve yabancı literatür taranmış ve ders dışı etkinliklerin kapsamı ve sınırları belirlenmeye çalışılmıştır. İçeriği ve sınırları belirlenen etkinlikler, belirli özelliklerine göre gruplandırılmıştır. Sonuç olarak, ders dışı etkinlikler özellikleri itibariyle sınıflandırılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2013 |
Gönderilme Tarihi | 13 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 2 |