The comparative studies which subject the relationship between the literary texts make a major contribution to determine the art perception of the poets and authors. It will be examined the similarities and differentness aids to understand text’s sense with different aspects by the form and content. Such studies present to the attention the relationships between the societies as well as showing individual interaction between the poets and authors. It will be made a comparative study between the most known poets of Turkish and Azerbaijan literature Tevfik Fikret and Hüseyin Cavid by this method; will display the poets’ interaction grades. The two poets’ poems either form or content have a function of showing the common cultural history of two societies. In this study the interaction at social and individual level will be pointed out as well as comparing accordingly two poets’ poems.
Comparative literature Turkish poetry Azerbaijan poetry Tevfik Fikret Hüseyin Cavid.
Edebiyat metinleri arasındaki ilişkiyi konu edinen karşılaştırmalı edebiyat çalışmaları, şair ve yazarların sanat algılarını belirlemede önemli katkılar sağlar. Biçim ve içerik açısından benzerlik ya da farklılıkları araştırmak metinlerin anlam dünyalarının farklı boyutlarıyla anlaşılmasına yardımcı olur. Bu tür çalışmalar, şair ve yazarların bireysel etkileşimini göstermenin yanı sıra toplumlar arasındaki ilişkileri de dikkatlere sunar. Bu yöntem doğrultusunda Türk ve Azerbaycan edebiyatının öne çıkan şairleri Tevfik Fikret ve Hüseyin Cavid’in şiirleri arasında bir karşılaştırma yapmak, şairlerin etkileşim aşamalarını gözler önüne serer. İki şairin şiirleri gerek biçim gerekse içerik açısından iki toplumun ortak kültürel tarihini de bir yönüyle yansıtma işlevi üstlenir. Bundan hareketle makalede iki şairin şiirleri arasında karşılaştırma yapılarak, hem bireysel hem de toplumsal etkileşime dikkat çekilecektir.
Karşılaştırmalı edebiyat Türk şiiri Azerbaycan şiiri Tevfik Fikret Hüseyin Cavid.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2014 |
Gönderilme Tarihi | 20 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 2 |