BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 4, 183 - 189, 15.12.2014
https://doi.org/10.7884/teke.386

Öz

Prof. Dr. Meşedihanım Sadullahgızı NE’MET is one of the big expert of Arabic lettered Turkish inscriptions in the world. Indeed, most of the epigraphic documentation of Arabic lettered inscriptions, in the borders of former Soviet Union, carried out and published by Meşedihanım S. NE’MET. This article was written in order to call attention once again to studies of NE’MET who celebrate 90th year in 2014

Kaynakça

  • ALYILMAZ, C. (1997). Prof. Dr. Meşedihanım NE’MET, Bilig Bilim ve Kültür Dergisi, 5, 216-223.
  • NE’MET, M. S. (2001). Hicran Derdi. Bakü.
  • NE’MET, M. S. (2009). Daşlaşan Sirlerin Sirdaşı. Bakü.
  • POLADOVA, M. (2008). Tanınmış Tarihçi Âlim, Elm ve Heyat, 2, 18-21.

90. YAŞI DOLAYISIYLA PROF. DR. MEŞEDİHANIM SADULLAHGIZI NE’MET

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 4, 183 - 189, 15.12.2014
https://doi.org/10.7884/teke.386

Öz

Prof. Dr. Meşedihanım Sadullahgızı NE’MET, Arap harfli Türk yazıtlarının dünyadaki en büyük uzmanlarından biridir. Nitekim Eski Sovyetler Birliği sınırları içinde kalan coğrafyalardaki Arap harfli yazıtların büyük bölümünün epigrafik belgelemeleri bizzat Meşedihanım S. NE’MET tarafından gerçekleştirilmiş ve yayınlanmıştır. Bu yazı 2014 yılında 90. yaşını kutlayan NE’MET’in çalışmalarına bir kez daha dikkat çekmek amacıyla yazılmıştır. 

Kaynakça

  • ALYILMAZ, C. (1997). Prof. Dr. Meşedihanım NE’MET, Bilig Bilim ve Kültür Dergisi, 5, 216-223.
  • NE’MET, M. S. (2001). Hicran Derdi. Bakü.
  • NE’MET, M. S. (2009). Daşlaşan Sirlerin Sirdaşı. Bakü.
  • POLADOVA, M. (2008). Tanınmış Tarihçi Âlim, Elm ve Heyat, 2, 18-21.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cengiz Alyılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2014
Gönderilme Tarihi 2 Şubat 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Alyılmaz, C. (2014). 90. YAŞI DOLAYISIYLA PROF. DR. MEŞEDİHANIM SADULLAHGIZI NE’MET. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 3(4), 183-189. https://doi.org/10.7884/teke.386

27712  27714 27715