BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 1, 77 - 85, 15.06.2015
https://doi.org/10.7884/teke.446

Öz

After the dissolution of the Soviet Union, Azerbaijan, Turkmenistan, Uzbekistan, Kyrgyzstan and Kazakhstan gained their independence in 1991 and took their place on the international arena as the “Newly Independent Turkic Republics”. New Turkic Republics signed agreements on various fields with many countries, notably Turkey, Russia and China. These agreements New Turkic Republics signed generally have economic bases

TÜRK DÜNYASI VATANDAŞLIĞI PROJESİ

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 1, 77 - 85, 15.06.2015
https://doi.org/10.7884/teke.446

Öz

Sovyetler Birliği’nin dağılmasından sonra 1991 yılında Azerbaycan, Türkmenistan, Özbekistan, Kırgızistan ve Kazakistan bağımsızlıklarını kazanmış ve uluslararası arenada “Bağımsız Yeni Türk Cumhuriyetleri” olarak yerlerini almışlardır. Yeni Türk Cumhuriyetleri başta Türkiye, Rusya ve Çin olmak üzere pek çok ülke ile farklı alanlarda anlaşmalar imzalamışlardır. Yeni Türk Cumhuriyetleri’nin imzaladıkları bu anlaşmalar genelde ekonomik temellere dayanmaktadır.
Ortak ders programlarının ve ortak amaçların yön verdiği; önceliği eğitim ve öğretim olan anlaşmalar ise gerçekleştirilememiştir. Bu eksikliği telafi etmek için Atatürk Üniversitesi Orta Doğu ve Orta Asya Kafkaslar Araştırma ve Uygulama Merkezi bünyesinde Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) kapsamında 2013 yılında nihai hedefi “Türk Dünyası Vatandaşlığı” olan bir proje hazırlanıp uygulamaya konulmuştur.
Bu makalede Atatürk Üniversitesinde başlatılan ve daha sonra bazı kurum ve kuruluşların da paydaş oldukları “Türk Dünyası Vatandaşlığı Projesi”, kapsamı ve hedefleri hakkında bilgi verilmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Semra Alyılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2015
Gönderilme Tarihi 15 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Alyılmaz, S. (2015). TÜRK DÜNYASI VATANDAŞLIĞI PROJESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 4(1), 77-85. https://doi.org/10.7884/teke.446

27712  27714 27715