BibTex RIS Kaynak Göster

6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA BECERİLERİNDE GÖRÜLEN HATALARIN SINIFLANDIRILMASI

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3, 0 - 0, 15.09.2016

Öz

Yazma becerisi, kişinin genellikle ilköğretim döneminde kazandığı ve
diğer dil becerileri gibi hayatı boyunca gereksinim duyup kullandığı bir
beceri türüdür. Bu becerinin sınıf düzeyi arttıkça gelişmesi beklenmektedir.
Bu yönüyle sınıf kademesi arttıkça öğrenciden beklenen şey, yazma
becerisini geliştirerek hatalardan uzak bir metin ortaya koyabilmesidir. Bu
beklentinin karşılanması her bireyde değişiklik göstermektedir. Kimi
öğrenciler, yazma öğretimiyle doğru orantılı olarak eksiksiz metinler ortaya
koyarken kimi öğrenciler de beklenen düzeylerin altında veya çok altında
metinler yazmaktadırlar. Metinlerini hatalı bir şekilde yazan öğrencilerin
bireysel bir şekilde değerlendirilmesi ve çeşitli yöntemler kullanarak o
hatalarının en aza indirilmesi gerekmektedir. Yazma eğitiminde hataların
tespit edilmesi, hataların nasıl ve ne yönde giderileceğini anlamak açısından
çok önemlidir. Bu nedenle, öncelikle metinlerdeki hataların hangi noktalarda
olduğunun tespit edilmesi gerekmektedir.
Bu araştırmada, öğrencilerin yazmış olduğu metinler, araştırmacılar
tarafından belirlenen hata başlıkları göz önünde bulundurularak
değerlendirilmiştir. Hatalar; kelime, cümle, paragraf ve metin olmak üzere
dört düzeyde başlıklandırılmış ve nerelerde daha çok hata yapıldığı ortaya
konulmaya çalışılmıştır. Doküman analizi tekniğiyle incelenen metinlerdeki
yazma hatalarının daha çok nerelerde yapıldığı tespit edilmiştir. Araştırma
sonucunda, öğrencilerin kelime düzeyinde yaptıkları hataların çoğu yazım
hatalarından oluşmaktadır. Cümle düzeyinde noktalama işaretleri, ardından
da anlatım bozukluğu başlığında daha çok hata yapıldığı görülmektedir.
Paragraf düzeyinde öğrencilerin cümleler arası bağ kurmada ve giriş,
gelişme, sonuç bölümlerine uygun cümle yazmakta zorlandıkları tespit
edilmiştir. Metin düzeyinde ise en fazla yapıldığı tespit edilen hata,
öğrencilerin paragraflar arasında anlamlı bir geçiş sağlayamamalarıdır Bu
araştırma, uygulamaya dayalı olması, metinlerde rastlanan hataların alan
yazından da yararlanılarak çeşitli başlıklar altında incelenmesi, öğrencilerin
yazma hatalarının nerede daha çok olduğunun belirlenmesi ve hataların nasıl
giderilebileceğine yönelik öneriler sunulması bakımından önemlidir.

Kaynakça

  • TİRYAKİ, E. N. (2013). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Eğitimi. Ana Dili
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3, 0 - 0, 15.09.2016

Öz

Kaynakça

  • TİRYAKİ, E. N. (2013). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Eğitimi. Ana Dili
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rabia Sena Akbaba Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2016
Gönderilme Tarihi 5 Kasım 2016
Kabul Tarihi 5 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Akbaba, R. S. (2016). 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA BECERİLERİNDE GÖRÜLEN HATALARIN SINIFLANDIRILMASI. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(3).

27712  27714 27715