Bu araştırma, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme
becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır.
Araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı, Diyarbakır ili Silvan ilçesindeki
köy okullarının 4. sınıflarında öğrenim görmekte olan 261 öğrenci üzerinde
yapılmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada
veri toplama amacıyla, “kişisel bilgi formu” ve Görücü (2014) tarafından
geliştirilen ve geçerlilik ve güvenilirlik analizi yapılan “eleştirel düşünme
ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin eleştirel düşünme
becerilerinin orta seviyede olduğu görülmüştür. Analiz sonuçlarına göre
eleştirel düşünme düzeyindeki varyansın açıklanmasına en yüksek katkının
ders başarısı (%27) ve ardından okunan kitap sayısı olduğu (%19), nispeten
düşük düzeyde olsa da gelir durumunun (%0,50) da etkili olduğu
görülmüştür. Cinsiyet ve Tv izleme saati ile eleştirel düşünme düzeyi
arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2016 |
Gönderilme Tarihi | 5 Kasım 2016 |
Kabul Tarihi | 5 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 3 |