BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDA METİN SADELEŞTİRME ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3, 0 - 0, 15.09.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, Türkçe ders kitaplarında bulunan sadeleştirilmiş bir
metnin özgün metniyle karşılaştırılarak sadeleştirme ölçütlerini ortaya
koymaktır. Bu doğrultuda Evren Yayıncılık’a ait 8. Sınıf Türkçe Ders
Kitabı’ndan Caddeler metninin hem özgün hem de ders kitabında bulunan
sadeleştirilmiş hâli karşılaştırılarak okunabilirlik düzeyleri, cümle yapıları,
kelime ve kelime grubu üzerinde yapılan değişimler tespit edilmiştir.
Araştırmanın sonuçlarına göre özgün metin ve sadeleştirilmiş metin arasında
okunabilirlik düzeyleri, cümle yapıları ile kelime ve cümle sayıları arasında
önemli farklar görülmezken; kelime ve kelime grubu üzerinde yapılan
sadeleştirme çalışmalarında ise anlam farklılaşmasına neden olan değişimlere
rastlanmıştır.

Kaynakça

  • KARASAR, N. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3, 0 - 0, 15.09.2016

Öz

Kaynakça

  • KARASAR, N. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

İrem Bayraktar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2016
Gönderilme Tarihi 5 Kasım 2016
Kabul Tarihi 5 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bayraktar, İ. (2016). TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDA METİN SADELEŞTİRME ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(3).

27712  27714 27715