Türkçe öğretiminin dört temel beceri alanından biri olan yazma,
öğrencilerin duygu, düşünce, hayal ve bilgilerini dile getirmelerini sağlayan
önemli bir iletişim aracıdır. Bu çalışmada, Silivri Ceza İnfaz Kurumu
Yerleşkesinde 1,2,3,4,5,6,7 ve 8 no'lu ceza infaz kurumlarında bulunan Açık
Öğretim Ortaokulu’nda öğrenim gören hükümlü tutuklu öğrencilerin yazma
kaygıları yaş, suç türü, doğum yeri ve medeni durum değişkenleri açısından
incelenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Daly ve Miller’ın (1975)
geliştirdiği, Zorbaz’ın (2010) Türkçeye uyarladığı “Yazma Kaygısı Ölçeği”
kullanılmıştır. Veriler SPSS 17.0 paket programı ile analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda ceza infaz kurumları Açık öğretim Ortaokulu
öğrencilerinin yazma kaygı düzeyi puanları maksimum 110, ortalama
puanları da 74.21 bulunmuştur. Öğrencilerin yazma kaygıları ölçeğin alt
boyutları doğrultusunda yaş değişkenine göre incelendiğinde 38-43 yaş
aralığında yer alan öğrencilerin yazmaktan daha çok zevk aldıkları tespit
edilmiştir. Doğum yeri değişkenine göre alt boyutların değerlendirilmesi
sonucunda anlamlı bir fark bulunamamıştır. Medeni durum değişkenine göre
alt boyutların değerlendirilmesi sonucunda evli öğrencilerin bekâr
öğrencilere göre yazmaktan daha fazla zevk aldıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Suç türü değişkenine göre alt boyutların değerlendirilmesi sonucunda
hırsızlık-gasp-yağma ve cinsel saldırı suçları olan öğrencilerin cinayet
mahkûmu olan öğrencilere göre yazmaktan daha fazla zevk aldıkları
sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin yazma kaygı düzeyleri arasındaki
ilişkinin korelasyon analizi ile incelenmesi sonucunda, yazdıklarının okunma
endişesi arttıkça zevk almanın arttığı, yazmaya karşı ön yargı arttıkça zevk
almanın arttığı, öz güven arttıkça zevk almanın arttığı, yazma kaygısı genel
puanı arttıkça zevk almanın da arttığı sonucuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2016 |
Gönderilme Tarihi | 5 Kasım 2016 |
Kabul Tarihi | 5 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 3 |