Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ UYGULAMALARINDA ÖĞRETMENLERİN KÜLTÜREL FARKINDALIK OLUŞTURMADAKİ ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3, 0 - 0, 15.09.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı kültürel farkındalık oluşturma sürecinde öğretmenin
sınıf ortamındaki etkisini değerlendirmektir. Araştırmanın amacı kapsamında
yabancılara Türkçe öğreten öğretmenlerin sınıf içinde kültürel farkındalığa
yönelik neler yaptıklarını tespit etmek için yapılandırılmamış gözlem
yapılmıştır. Araştırmada yapılandırılmamış gözlem formu veri toplama aracı
olarak kullanılmıştır.
Bu çalışma nitel yönteme göre desenlenmiş bir durum araştırması
türündedir. Araştırma, Atatürk Üniversitesi DİLMER, Çukurova Üniversitesi
TÖMER, Gazi Üniversitesi TÖMER, Gaziantep Üniversitesi TÖMER,
İstanbul Üniversitesi DİLMER olmak üzere beş yabancılara Türkçe öğretim
merkezinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen nitel verilerin
çözümlenmesinde içerik analizi yönteminden faydalanılmıştır.
Bu çalışmanın sonucunda sınıf içinde çeşitli kültürel ögelere yer verildiği
gözlemlenmiştir. Öğretmenlerin kültürel farkındalığa yönelik uygulamaları
yabancılara Türkçe öğretim merkezlerine göre değişmektedir. 

Kaynakça

  • AKSAN, D. (2003). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim. Ankara: Türk Dil Kurumu
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 3, 0 - 0, 15.09.2016

Öz

Kaynakça

  • AKSAN, D. (2003). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim. Ankara: Türk Dil Kurumu
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cengiz Alyılmaz Bu kişi benim

Onur Er Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2016
Gönderilme Tarihi 5 Kasım 2016
Kabul Tarihi 5 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Alyılmaz, C., & Er, O. (2016). YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ UYGULAMALARINDA ÖĞRETMENLERİN KÜLTÜREL FARKINDALIK OLUŞTURMADAKİ ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(3).

27712  27714 27715