Bu çalışmanın amacı kültürel farkındalık oluşturma sürecinde öğretmenin
sınıf ortamındaki etkisini değerlendirmektir. Araştırmanın amacı kapsamında
yabancılara Türkçe öğreten öğretmenlerin sınıf içinde kültürel farkındalığa
yönelik neler yaptıklarını tespit etmek için yapılandırılmamış gözlem
yapılmıştır. Araştırmada yapılandırılmamış gözlem formu veri toplama aracı
olarak kullanılmıştır.
Bu çalışma nitel yönteme göre desenlenmiş bir durum araştırması
türündedir. Araştırma, Atatürk Üniversitesi DİLMER, Çukurova Üniversitesi
TÖMER, Gazi Üniversitesi TÖMER, Gaziantep Üniversitesi TÖMER,
İstanbul Üniversitesi DİLMER olmak üzere beş yabancılara Türkçe öğretim
merkezinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen nitel verilerin
çözümlenmesinde içerik analizi yönteminden faydalanılmıştır.
Bu çalışmanın sonucunda sınıf içinde çeşitli kültürel ögelere yer verildiği
gözlemlenmiştir. Öğretmenlerin kültürel farkındalığa yönelik uygulamaları
yabancılara Türkçe öğretim merkezlerine göre değişmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2016 |
Gönderilme Tarihi | 5 Kasım 2016 |
Kabul Tarihi | 5 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 3 |