Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DİNLEME KAYGILARI

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Öz

Dinleme, günlük iletişim yaşantılarının önemli bir bölümünü
oluşturmaktadır. Bu nedenle dinleme becerisinin fiziksel, zihinsel ve
psikolojik yönlerinin doğru tanımlanması ve geliştirilmesi gerekmektedir.
Araştırmada, Türkçe öğretmeni adaylarının dinleme kaygılarının tespit
edilmesi amaçlanmıştır. Dinleme kaygıları cinsiyet, okuma alışkanlığı, evde
bilgisayar kullanımı, cep telefonundan internet kullanımı, dil becerilerini
tercih etme gibi değişkenler açısından da değerlendirilmiştir. Araştırmada,
tarama modeline uygun hareket edilmiştir. Araştırmanın örneklemi, Giresun
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümünde öğrenim gören 150
öğretmen adayından oluşmuştur.
Araştırma sonucunda, Türkçe öğretmeni adaylarının genel olarak
ortalamanın altında dinleme kaygısına sahip olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • GOLCHI, M. M. (2012). Listening Anxiety and Its Relationship with Listening Strategy Use
  • and Listening Comprehension among Iranian IELTS Learners. International Journal of
  • English Linguistics, 2(4), 115-128.
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Öz

Kaynakça

  • GOLCHI, M. M. (2012). Listening Anxiety and Its Relationship with Listening Strategy Use
  • and Listening Comprehension among Iranian IELTS Learners. International Journal of
  • English Linguistics, 2(4), 115-128.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aslı Maden Bu kişi benim

Erhan Durukan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2017
Kabul Tarihi 2 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Maden, A., & Durukan, E. (2016). TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DİNLEME KAYGILARI. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(4).

27712  27714 27715