Dinleme, günlük iletişim yaşantılarının önemli bir bölümünü
oluşturmaktadır. Bu nedenle dinleme becerisinin fiziksel, zihinsel ve
psikolojik yönlerinin doğru tanımlanması ve geliştirilmesi gerekmektedir.
Araştırmada, Türkçe öğretmeni adaylarının dinleme kaygılarının tespit
edilmesi amaçlanmıştır. Dinleme kaygıları cinsiyet, okuma alışkanlığı, evde
bilgisayar kullanımı, cep telefonundan internet kullanımı, dil becerilerini
tercih etme gibi değişkenler açısından da değerlendirilmiştir. Araştırmada,
tarama modeline uygun hareket edilmiştir. Araştırmanın örneklemi, Giresun
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümünde öğrenim gören 150
öğretmen adayından oluşmuştur.
Araştırma sonucunda, Türkçe öğretmeni adaylarının genel olarak
ortalamanın altında dinleme kaygısına sahip olduğu belirlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2017 |
Kabul Tarihi | 2 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 4 |