Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA VE DİNLEME KAYGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin okuma ve
dinleme kaygıları arasındaki ilişkiyi incelemek ve öğrencilerin okuma
dinleme kaygılarının cinsiyet, anne-baba eğitim düzeyi ve son bir ay içinde
okunan kitap sayısına göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir.
Araştırma, tarama (survey) modelinde yapılandırılmıştır. Öğrencilerin okuma
kaygılarına ilişkin verilerin toplanmasında Melanlıoğlu (2014) tarafından
geliştirilen “Okuma Kaygısı Ölçeği”, dinleme kaygısını belirlemeye yönelik
verilen toplanmasında ise yine Melanlıoğlu (2013) tarafından ortaokul
öğrencileri için geliştirilen “Dinleme Kaygısı Ölçeği” kullanılmıştır. Alt
problemlere ilişkin bulgular, bağımsız t testi (independent sample t test), tek
yönlü varyans analizi (ANOVA) Scheffe testi ile analiz edilmiştir.
Araştırmada elde edilen bulgulara göre ortaokul öğrencilerinin okuma ve
dinleme kaygıları arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu
görülmektedir. Öğrencilerin okuma ve dinleme kaygılarının cinsiyet ve annebaba
eğitim düzeyine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği ancak son bir ayda
okunan kitap sayısına göre anlamlı farklılık göstermediği, araştırmada elde
edilen diğer bulgulardır. 

Kaynakça

  • MELANLIOĞLU, D. (Ocak 2013). Ortaokul Öğrencileri İçin Dinleme Kaygısı Ölçeğinin
  • Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Dergisi, 6(11), 851-876.
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Öz

Kaynakça

  • MELANLIOĞLU, D. (Ocak 2013). Ortaokul Öğrencileri İçin Dinleme Kaygısı Ölçeğinin
  • Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Dergisi, 6(11), 851-876.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Duygu Uçgun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2017
Kabul Tarihi 2 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Uçgun, D. (2016). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA VE DİNLEME KAYGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(4).

27712  27714 27715