Bu çalışmanın amacı ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin okuma ve
dinleme kaygıları arasındaki ilişkiyi incelemek ve öğrencilerin okuma
dinleme kaygılarının cinsiyet, anne-baba eğitim düzeyi ve son bir ay içinde
okunan kitap sayısına göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir.
Araştırma, tarama (survey) modelinde yapılandırılmıştır. Öğrencilerin okuma
kaygılarına ilişkin verilerin toplanmasında Melanlıoğlu (2014) tarafından
geliştirilen “Okuma Kaygısı Ölçeği”, dinleme kaygısını belirlemeye yönelik
verilen toplanmasında ise yine Melanlıoğlu (2013) tarafından ortaokul
öğrencileri için geliştirilen “Dinleme Kaygısı Ölçeği” kullanılmıştır. Alt
problemlere ilişkin bulgular, bağımsız t testi (independent sample t test), tek
yönlü varyans analizi (ANOVA) Scheffe testi ile analiz edilmiştir.
Araştırmada elde edilen bulgulara göre ortaokul öğrencilerinin okuma ve
dinleme kaygıları arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu
görülmektedir. Öğrencilerin okuma ve dinleme kaygılarının cinsiyet ve annebaba
eğitim düzeyine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği ancak son bir ayda
okunan kitap sayısına göre anlamlı farklılık göstermediği, araştırmada elde
edilen diğer bulgulardır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2017 |
Kabul Tarihi | 2 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 4 |