Görsel okuma ve görsel sunu araçlarından biri olan grafik ve tablolar,
günümüzde reklam sektöründen ticarete, sanattan eğitime kadar birçok
alanda kullanılmaktadır. Grafik ve tabloların yaygın kullanımı insanın özgün
bir biçimde anlama ve anlatma ihtiyacının sonucudur. Son yıllarda eğitimde,
özellikle fen bilimlerinde, yaygın bir kullanım alanı bulan grafik ve
tablolardan diğer disiplinlerde de giderek daha çok yararlanılmaktadır. Bu
disiplinlerden bir tanesi olan Türkçe eğitimi, öğrencilere temel dil becerilerini
(dinleme, okuma, konuşma, yazma) kazandırmayı hedeflemesi açısından öne
çıkar. Temel dil becerilerinin yanı sıra görsel sunu ve görsel okuma gibi yeni
öğrenme alanlarının da kazandırıldığı Türkçe derslerinde grafik ve tabloların
kullanımına ağırlık verilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada Türkçe
derslerinde öğrencilere grafik ve tablo okuma ile birlikte grafik ve tablo
hazırlama becerisinin kazandırılmasının önemi üzerinde durulmuştur.
Görsel okuma ve sunu grafik tablo Türkçe eğitimi anlama becerisi anlatma becerisi okuma eğitimi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2017 |
Kabul Tarihi | 2 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 4 |