Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FRAGMAN TEKNİĞİNİN DİL BECERİLERİNDE KULLANIMI ÜZERİNE BİR MODEL İNCELEMESİ: AVUSTRALYA ÖRNEĞİ

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Öz

Teknolojinin hayatımızı her yönden zapt ettiği yaşadığımız bu çağda;
geleneksel metot ve yöntemlerle öğrencilerin motivasyonunu sağlamak
zorlaşmaktadır. Temel amacı öğrencileri hayat boyu kullanacakları ana dili
temel beceri alanlarında yetkinliğe ulaştırmak olan Türkçe öğretiminde bilgi
teknolojilerinden faydalanmak artık elzem bir durum hâline gelmiştir.
Öğrencilerin okuma, dinleme/izleme, konuşma, yazma ve dil bilgisinden
oluşan öğrenme alanlarına ait temel dil becerilerinin geliştirildiği Türkçe
öğretiminde uygulamalı tekniklerden yararlanılması kaçınılmazdır. Bu
çalışmanın amacı; Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda yer almayan, yeni bir
teknik olarak karşımıza çıkan “Fragman Hazırlama”nın Avustralya ana dili
öğretim materyalinde nasıl yer aldığını ve uygulandığını incelemektir.
Çalışmanın bir diğer amacı ise fragman tekniğinin dil öğretiminde nasıl
uygulandığını ortaya koyarak Türkçe Öğretim Programlarına katkıda
bulunmaktır. Avustralya ana dili ders materyali, farklı ve güncel tekniklere
yer verdiği düşüncesiyle incelenmiştir.
Bu araştırmada; veriler doküman incelemesi yöntemi ile tespit edilmiş ve
betimsel analiz yoluyla değerlendirilmiştir. Bu doğrultuda programdaki dil
becerilerinin geliştirilmesine yönelik etkinlik örnekleri sınıf düzeyine göre
incelenmiştir.
Sonuçta; Avustralya müfredatı ana dili ders materyalleri dokuzuncu ve
onuncu öğretim yıllarında, tatmin edici başarı düzeyinde yer alan fragman
tekniğiyle öğrencilerden okudukları romanı en son teknolojik yenilikleri
kullanmaya olanak sağlayacak ve üst düzey yazılı anlatım becerilerini ortaya
koyabilecek şekilde aktarmaları istenmiştir. Fragman hazırlama tekniğinin,
Avustralya müfredatı ana dili ders materyallerinde tüm dil becerilerinin
geliştirilmesi ve değerlendirilmesinde kullanılan bir teknik olarak ele
alınmasına rağmen uygulama örnekleri incelendiğinde ağırlıklı olarak
öğrencinin okuma ve yazma becerisinin geliştirilmesinde kullanılan, iş
birlikçi ve sürece dayalı bir performans etkinliği olduğu ortaya çıkmıştır

Kaynakça

  • GÜNEŞ, F. (2009). Hızlı Okuma ve Anlamı Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Öz

Kaynakça

  • GÜNEŞ, F. (2009). Hızlı Okuma ve Anlamı Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Aydın Bu kişi benim

Nuran Başoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2017
Kabul Tarihi 2 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Aydın, E., & Başoğlu, N. (2016). FRAGMAN TEKNİĞİNİN DİL BECERİLERİNDE KULLANIMI ÜZERİNE BİR MODEL İNCELEMESİ: AVUSTRALYA ÖRNEĞİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(4).

27712  27714 27715