Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KUTADGU BİLİG’DEKİ EĞİTSEL ÖGELERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının Kutadgu Bilig’deki
eğitsel ögelere ilişkin görüşlerini belirleyip incelemektir.
Araştırma “Tarama Modeli”nde yürütülmüştür. Kutadgu Bilig’de tespit
edilen beyitlerdeki eğitsel görüşlerden yararlanılarak oluşturulan anket formu
2013-2014 eğitim öğretim yılı içinde Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir
Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 554 Türkçe öğretmeni adayına
uygulanmıştır. Araştırma neticesinde elde edilen nicel veriler Mann-Whitney
ve Kruskal Wallis testleri ile analiz edilmiştir.
Araştırma sonunda Kutadgu Bilig’de Yusuf Has Hacib’in dile getirdiği
eğitsel görüşlere Türkçe öğretmeni adaylarının büyük oranda katıldığı ve
birçok görüşün bugün hâlâ geçerliliğini koruduğu tespit edilmiştir

Kaynakça

  • AKYÜZ, H. (2002). Kutadgu Bilig’de Sosyo-Pedogojik ve Siyasal Söylem. Erzurum: Eser
  • Ofset.
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Öz

Kaynakça

  • AKYÜZ, H. (2002). Kutadgu Bilig’de Sosyo-Pedogojik ve Siyasal Söylem. Erzurum: Eser
  • Ofset.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Osman Mert Bu kişi benim

Kürşad Çağrı Bozkırlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2017
Kabul Tarihi 2 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Mert, O., & Bozkırlı, K. Ç. (2016). TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KUTADGU BİLİG’DEKİ EĞİTSEL ÖGELERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(4).

27712  27714 27715