Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının ilk okuma yazma
öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yönteminin etkililiği üzerine bir
değerlendirme yapmaktır. Çalışmada zayıf deneysel desenlerden statik grup
karşılaştırma deseni kullanılmıştır. Çalışma, uygun örnekleme yöntemi ile
seçilen, Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana
Bilim Dalında öğrenim gören 60 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Toplam 7
hafta süren eğitimler kapsamında elde edilen gözlem kayıtları ve araştırmacı
tarafından geliştirilen ilk okuma yazma değerlendirme formu, veri toplama
araçları olarak kullanılmıştır. Çalışma sonucu elde edilen nitel verilerin
analizinde ise, doküman analizi tekniği ile nitel değişkenler arasındaki
ilişkinin anlamlılığı için kay-kare testi kullanılmıştır. Yapılan analizler
sonucu, öğretmen adaylarının ilk okuma yazma öğretimleri açısından
bilgisayar destekli öğretim ile geleneksel öğretim yöntemleri arasında anlamlı
farklılıkların olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • YILDIZ, S. (2009). İlk Okuma Yazma Öğretiminde Çoklu Uygulamaların Etkililiği.
  • Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal
  • Bilimler Enstitüsü.
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Öz

Kaynakça

  • YILDIZ, S. (2009). İlk Okuma Yazma Öğretiminde Çoklu Uygulamaların Etkililiği.
  • Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal
  • Bilimler Enstitüsü.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Nur Tiryaki Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2017
Kabul Tarihi 2 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Tiryaki, E. N. (2016). İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ETKİLİLİĞİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(4).

27712  27714 27715