Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının ilk okuma yazma
öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yönteminin etkililiği üzerine bir
değerlendirme yapmaktır. Çalışmada zayıf deneysel desenlerden statik grup
karşılaştırma deseni kullanılmıştır. Çalışma, uygun örnekleme yöntemi ile
seçilen, Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana
Bilim Dalında öğrenim gören 60 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Toplam 7
hafta süren eğitimler kapsamında elde edilen gözlem kayıtları ve araştırmacı
tarafından geliştirilen ilk okuma yazma değerlendirme formu, veri toplama
araçları olarak kullanılmıştır. Çalışma sonucu elde edilen nitel verilerin
analizinde ise, doküman analizi tekniği ile nitel değişkenler arasındaki
ilişkinin anlamlılığı için kay-kare testi kullanılmıştır. Yapılan analizler
sonucu, öğretmen adaylarının ilk okuma yazma öğretimleri açısından
bilgisayar destekli öğretim ile geleneksel öğretim yöntemleri arasında anlamlı
farklılıkların olduğu tespit edilmiştir.
Türkçe eğitimi dil öğretimi ilk okuma – yazma öğretimi bilgisayar destekli öğretim geleneksel öğretim
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2017 |
Kabul Tarihi | 2 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 4 |