Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GENEL ÖZ-YETERLİĞİN SİBER ZORBALIKLA BAŞA ÇIKMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ YORDAYICI ETKİSİ

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı ergenlerde genel öz-yeterliğin siber zorbalıkla başa
çıkma davranışları üzerindeki yordayıcı etkisini incelemektir. Araştırmanın
çalışma grubunu 277 ortaöğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma
verileri Genel Öz-Yeterlik Ölçeği ve Siber Zorbalıkla Başa Çıkma Ölçeği ile
toplanmıştır. Araştırmada verilerin analizi Pearson korelasyon katsayısı ve
yapısal eşitlik modeli ile yapılmıştır. Araştırma sonucunda genel özyeterliğin
siber zorbalıkla başa çıkma ölçeğinin, sosyal destek arama, yardım
arama, mücadele etme ve çevrimiçi güvenlik alt boyutları arasında pozitif
yönde anlamlı ilişkilerin olduğu gözlenmiştir. Ayrıca araştırmada genel özyeterliğin
siber zorbalıkla başa çıkma davranışlarını pozitif yönde yordadığı
saptanmıştır

Kaynakça

  • BATMAZ, M. ve AYAS, T. (2013). İlköğretim İkinci Kademedeki Öğrencilerin Psikolojik
  • Belirtilere Göre Sanal Zorbalık Düzeylerinin Yordanması. Sakarya University Journal
  • of Education, 3(1), 43-53.
Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Öz

Kaynakça

  • BATMAZ, M. ve AYAS, T. (2013). İlköğretim İkinci Kademedeki Öğrencilerin Psikolojik
  • Belirtilere Göre Sanal Zorbalık Düzeylerinin Yordanması. Sakarya University Journal
  • of Education, 3(1), 43-53.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adem Peker Bu kişi benim

Elvan Ekinci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2017
Kabul Tarihi 2 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Peker, A., & Ekinci, E. (2016). GENEL ÖZ-YETERLİĞİN SİBER ZORBALIKLA BAŞA ÇIKMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ YORDAYICI ETKİSİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(4).

27712  27714 27715