Bu çalışmanın amacı, Türkçeyi yabancı dil olarak
öğrenen öğrencilerin yazma kaygılarını belirlemeye yönelik ölçme aracı
geliştirmektir. Ölçeğin geliştirilmesinde ilk aşamada alan yazın taraması
yapılmış, alan yazından elde edilen bilgiler ışığında yabancı dil olarak Türkçe
öğrenen öğrencilerin yazma kaygılarını belirlemeye yönelik madde havuzu
oluşturulmuştur. Madde havuzundaki maddeler düzenlenerek bir ölçek formu
oluşturulmuş, bu forma yönelik uzman görüşleri alınmıştır. Alan uzmanlarının
görüşleri doğrultusunda ölçekteki aday maddelere son şekli verilmiştir. Ölçek
İstanbul Aydın Üniversitesi Türkçe Öğretim Merkezinde ve Yunus Emre Türk Kültür
Merkezlerinde Türkçe öğrenen 280 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen veriler
doğrultusunda ölçeğin yapı ve ölçüm geçerliği için açımlayıcı faktör analizi ve
doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Analizler sonucunda ölçeğin iki
boyuttan ve 13 maddeden oluşan iyi uyum değerlerine sahip olan bir ölçek olduğu
ortaya çıkmıştır. Ölçeğin Cronbach Alfa
güvenirlik ölçümü .84’tür. İki faktörlü yapı, toplam varyansın %46,820’sini
açıklamaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2017 |
Kabul Tarihi | 10 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2 |