Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının eleştirel
pedagojiye ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açıdan incelenmesidir.
Tarama modelindeki araştırmanın evrenini, Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir
Eğitim Fakültesinde, 2012-2013 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında üniversite
öğrenimine yeni başlayan 1. ve üniversite öğreniminden mezun olacak olan 4.
sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Örneklemini ise basit seçkisiz
örnekleme yöntemi yoluyla belirlenen 585 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Araştırmanın verileri Yılmaz (2009) tarafından geliştirilen ve “Eğitim Sistemi,
Okulun İşlevleri ve Özgürleştirici Okul”
olmak üzere üç alt boyuttan oluşan “Eleştirel Pedagoji İlkeleri Ölçeği”
ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, non-parametrik
testlerden Mann-Whitney U testi ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır.
Araştırma bulgularına göre öğretmen adayları eleştirel pedagojiye ilişkin
olarak en yüksek katılımı özgürleştirici okul alt boyutuna gösterirlerken, en
düşük katılımı eğitim sistemi alt boyutuna göstermişlerdir. Ayrıca cinsiyet,
sınıf ve bölüm değişkenlerine göre de öğretmen adaylarının eleştirel pedagojiye
ilişkin görüşlerinde farklılıklara rastlanmıştır.
Öğretmen adayları eleştirel pedagoji özgürleştirici okul eğitim sistemi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2017 |
Kabul Tarihi | 10 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2 |