Bu çalışmada günümüz ikna yöntemlerinden olan
propaganda, propagandanın tarihî gelişimi, propagandanın temel teknikleri, bu
tekniklerin kitap kapaklarındaki kullanımı ve kitap seçimine olan etkisi
üzerinde durulmuştur. Kitabın dış yapısını oluşturan ve okuyucu tarafından
tercihi konusunda belirleyici unsur kitabın kapak tasarımıdır. Kapak
tasarımı, okuyucuya kitapla ilgili fikir vermenin yanı sıra okuyucuyu kitaba
karşı meraklandırır. Günümüzde bu özelliklere ilave olarak reklam ve
pazarlamanın etkisiyle kapak tasarımlarında propaganda tekniklerine de yer
verildiği görülmektedir.
Bu çalışmada Kitapyurdu
Yayıncılık ve İletişim A.Ş. tarafından yayınlanan 2016 yılı çok satanlar
listesindeki ilk yüz kitabın ön ve arka kapağı incelenerek kitap
kapaklarında tasarımcıların; “Bir Otoriteye Referans, Kalabalığa Katıl, Kasıtlı
Muğlaklık, Özdeşleşme, Korkuya Başvurma, Tren Etkisi, Tanıklık, Parıltılı
Genellemeler, Slogan, Transfer” olmak üzere temel propaganda tekniklerinden pek
çoğunu kullandığı belirlenmiştir. Kullanılan bu teknikler, örnekleriyle
değerlendirilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 15 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3 |