Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENLERİNİN LİSELERDEKİ TÜRK EDEBİYATI EĞİTİMİ İÇİNDE HALK HİKÂYESİ ÖĞRETİMİNİN YETERLİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 3, 1706 - 1725, 15.09.2017

Öz

Bu çalışmada Türk edebiyatı
kaynakları arasında yer alan ve kültürümüzün bir parçasını oluşturan halk
hikâyelerinin, liselerdeki Türk edebiyatı öğretimi içindeki yeterliliğinin
incelenmesi hedeflenmiştir. Bu amaç doğrultusunda Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin
görüşlerine başvurulmuştur. Nitel araştırmanın çeşitli disiplinlere dayanan
güçlü kuramsal temelleri olması dolayısıyla bu araştırma nitel araştırma
yöntemi benimsenerek gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Türk dili ve edebiyatı
öğretmenlerinin Türk edebiyatı öğretimi içinde halk hikâyesi öğretiminin
yeterliğine ilişkin görüşlerinin neler olduğu 2016–2017 eğitim-öğretim yılı güz
döneminde, açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla
toplanan verilere dayanarak betimlenmeye çalışılmıştır. Görüşme, nitel
araştırmalarda en sık kullanılan veri toplama aracı olduğundan ve yirminci
yüzyılın son çeyreğinde pek çok sosyal bilim alanında kullanıldığından bu
çalışmada tercih edilmiştir. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde betimsel
analiz tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler düzenlenmiş ve yorumlanmış
bir şekilde okuyucuya sunulmuştur. Katılımcıların görüşlerini yansıtabilmek
amacıyla, halk hikâyesi öğretiminin yeterliğine ilişkin olumlu ve olumsuz
görüşlere doğrudan yer verilmiştir. 

Kaynakça

  • ALPTEKİN, A. B. (1997). Halk Hikâyelerinin Motif Yapısı. Ankara: Akçağ Yayınları. BORATAV, P. N. (1988). Halk Hikâyeleri ve Halk Hikâyeciliği. İstanbul: Adam Yayınları. ELÇİN, Ş. (1986). Halk Edebiyatına Giriş. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları. KANTEMİR, E. (1976). Türkiye’de Liselerde Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi. İstanbul: Millî Eğitim Basımevi. KAYA, D. (2010). Türk Halk Edebiyatı Terimleri Sözlüğü. Ankara: Akçağ Yayınları. KOMİSYON. (2011). Ortaöğretim Türk Edebiyatı Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: MEB. KOMİSYON, (2015). Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: MEB. KÖSE, N. (1996). Araştırmalar. Türk Halk Hikâyelerinde Yapı. Ankara: Millî Folklor Yayınları. OĞUZ, M. Ö. (2008). Halk Hikâyeleri. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları. SAVAŞKAN, V. (2016). Edebiyat Derslerinin Aktardığı Toplumsal Ahlâkî Değerler. Uluslararası Gençlik ve Ahlâk Sempozyumu. 1104-1119; 6-7-8- Ekim. Sinop. Türk Dünyası Edebiyat Tarihi. (2002). Cilt II, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları. Türkçe Sözlük. (2005). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. YILAR, Ö. (2010). Halk Bilimi ve Eğitim. Ankara: Pegem. YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2011). Nitel Araştırma Yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 3, 1706 - 1725, 15.09.2017

Öz

Kaynakça

  • ALPTEKİN, A. B. (1997). Halk Hikâyelerinin Motif Yapısı. Ankara: Akçağ Yayınları. BORATAV, P. N. (1988). Halk Hikâyeleri ve Halk Hikâyeciliği. İstanbul: Adam Yayınları. ELÇİN, Ş. (1986). Halk Edebiyatına Giriş. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları. KANTEMİR, E. (1976). Türkiye’de Liselerde Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi. İstanbul: Millî Eğitim Basımevi. KAYA, D. (2010). Türk Halk Edebiyatı Terimleri Sözlüğü. Ankara: Akçağ Yayınları. KOMİSYON. (2011). Ortaöğretim Türk Edebiyatı Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: MEB. KOMİSYON, (2015). Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: MEB. KÖSE, N. (1996). Araştırmalar. Türk Halk Hikâyelerinde Yapı. Ankara: Millî Folklor Yayınları. OĞUZ, M. Ö. (2008). Halk Hikâyeleri. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları. SAVAŞKAN, V. (2016). Edebiyat Derslerinin Aktardığı Toplumsal Ahlâkî Değerler. Uluslararası Gençlik ve Ahlâk Sempozyumu. 1104-1119; 6-7-8- Ekim. Sinop. Türk Dünyası Edebiyat Tarihi. (2002). Cilt II, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları. Türkçe Sözlük. (2005). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları. YILAR, Ö. (2010). Halk Bilimi ve Eğitim. Ankara: Pegem. YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2011). Nitel Araştırma Yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Vafa Savaşkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2017
Gönderilme Tarihi 15 Ekim 2017
Kabul Tarihi 15 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Savaşkan, V. (2017). TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENLERİNİN LİSELERDEKİ TÜRK EDEBİYATI EĞİTİMİ İÇİNDE HALK HİKÂYESİ ÖĞRETİMİNİN YETERLİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 6(3), 1706-1725.

27712  27714 27715