Bu çalışmada Türk edebiyatı
kaynakları arasında yer alan ve kültürümüzün bir parçasını oluşturan halk
hikâyelerinin, liselerdeki Türk edebiyatı öğretimi içindeki yeterliliğinin
incelenmesi hedeflenmiştir. Bu amaç doğrultusunda Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin
görüşlerine başvurulmuştur. Nitel araştırmanın çeşitli disiplinlere dayanan
güçlü kuramsal temelleri olması dolayısıyla bu araştırma nitel araştırma
yöntemi benimsenerek gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Türk dili ve edebiyatı
öğretmenlerinin Türk edebiyatı öğretimi içinde halk hikâyesi öğretiminin
yeterliğine ilişkin görüşlerinin neler olduğu 2016–2017 eğitim-öğretim yılı güz
döneminde, açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla
toplanan verilere dayanarak betimlenmeye çalışılmıştır. Görüşme, nitel
araştırmalarda en sık kullanılan veri toplama aracı olduğundan ve yirminci
yüzyılın son çeyreğinde pek çok sosyal bilim alanında kullanıldığından bu
çalışmada tercih edilmiştir. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde betimsel
analiz tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler düzenlenmiş ve yorumlanmış
bir şekilde okuyucuya sunulmuştur. Katılımcıların görüşlerini yansıtabilmek
amacıyla, halk hikâyesi öğretiminin yeterliğine ilişkin olumlu ve olumsuz
görüşlere doğrudan yer verilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 15 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3 |