Bir nitel
araştırma örneği olan bu çalışma öğretmenlerin sınıflarındaki etkileşimli tahta
kullanımı ile ilgili görüşlerini ortaya koymayı amaçlamıştır. Çanakkale ili,
Yenice ilçesindeki iki lisede görev yapan toplam 13 öğretmenle
yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirerek veriler toplanmıştır.
Araştırmada ortaya çıkan bulgulara göre öğretmenlerin etkileşimli tahta
konusunda eğitilmesi etkileşimli tahtanın etkili kullanılmasında önemli bir yer
tutmaktadır. Hizmet içi eğitim almış öğretmenler temel olarak etkileşimli tahta
programlarını nasıl kullanacaklarını bilmektedirler. Araştırmadaki diğer bir bulgu,
öğretmenlerin sınıflarında etkileşimli tahtayı kullanırken genellikle sunuş
yoluyla öğretim yaklaşımının kullandıklarını göstermiştir. Öğretmenler
etkileşimli tahtayı ders içeriklerine göre videolar, dinleme materyalleri veya
görseller için kullanmaktadırlar. Bu çalışmayla birlikte Türkiye’de etkileşimli
tahta ile başlayan teknolojik ilerlemelerin Çanakkale ili, Yenice ilçesi
açısından henüz tamamlanmadığı ortaya konulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 15 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3 |