Bu
çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının öğrenme stillerini, öğrenme yaklaşımları
tercihlerini ve öğrenme stilleri ile öğrenme yaklaşımları tercihleri arasındaki
ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın
evrenini 2012-2013 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında, Atatürk, Ağrı İbrahim
Çeçen ve Recep Tayyip Erdoğan Üniversitelerinin Eğitim Fakülteleri 1. ve 4.
sınıflarında öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Örneklem ise
evren içerisinden basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen 932 öğretmen
adayından oluşmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adayları en çok
değiştirme öğrenme stiline sahiptirler. Öğrenme stilleri üniversite, cinsiyet
ve sınıf değişkenlerine göre anlamlı ölçüde değişmezken, program değişkenine
göre anlamlı farklılık göstermektedir. Öğrenme yaklaşımları üniversite ve sınıf
değişkenlerine göre anlamlı ölçüde değişmezken, program ve cinsiyet
değişkenlerinde ise anlamlı olarak farklılaşmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 15 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3 |