Son yıllarda yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında dil öğrenme ihtiyaçlarına yönelik yapılan çalıĢmalar, insanların iĢ bulma kaygısıyla Türkçe öğrenmeye yöneldiğini göstermektedir. Özellikle Ġngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi alanındaki yayınlara bakıldığında özel amaçlı dil öğretimine yönelik kaynakların çokluğu dikkat çekmektedir. Belli bir hedefe yönelik, yeni bir dil öğrenmek isteyen bireylerin genel dil kurslarına ayıracak yeterli zamanının olmaması durumu da özel amaçlı dil öğretim programlarının geliĢtirilmesinin ne denli gerekli olduğunu göstermektedir. Bu gereklilikten hareketle Ġngilizcede yapılmıĢ olan “ĠĢ Ġngilizcesi”, “Turizm Ġngilizcesi” vb. çalıĢmalar göz önüne alınarak “ĠĢ Türkçesi”, “Turizm Türkçesi” vb. çalıĢmaların gerçekleĢtirilmesi yerinde olacaktır. Bu alan için ayrı bir müfredat programının hazırlanması, müfredata uygun ders kitaplarının oluĢturulması gerekmektedir. Ders ve çalıĢma kitapları, öğretim sürecinde öğrencilere kaynaklık eden en önemli araçlardır. Bu çalıĢmada, Temizyürek vd. (2015) tarafından hazırlanan “Bankacılık Türkçesi Öğretim Programı Örneği” dikkate alınarak hazırlanan temel düzeyde “Bankacılık Türkçesi” ders kitabına ait bir ünite denemesi bulunmaktadır. Hazırlanan bu üniteyle öğrencilerin bankacılık özelinde günlük iĢ hayatıyla ilgili kullanmaları gereken kelime ve ifadeleri öğrenmeleri planlanmaktadır. Bu çalıĢmanın “Özel Amaçlı Türkçe Öğretimi ve “ĠĢ Türkçesi” alanlarında yapılacak çalıĢmalara yol gösterici olması amaçlanmaktadır.
Özel Amaçlı Türkçe Öğretimi ĠĢ Türkçesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bankacılık Türkçesi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 25 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 4 |