Piyano eğitimi, müzik eğitimi içerisinde oldukça ilgi gören çalgı eğitimlerinden biri olarak düĢünülmektedir. Çocuklar, gençler ve hatta orta yaĢ ve üzerindekiler bile piyano eğitimi almak istemektedirler. Bunun nedenleri ayrı bir araĢtırma konusu olması ile birlikte, piyano eğitiminde sabırlı, programlı ve disiplinli bir eğitim sürecine ihtiyaç olduğu bilinmektedir. Piyano eğitiminde özellikle okul öncesi yaĢlarda bulunan küçük çocukların karĢısına, diğer çocuk çalgılarında görülmeyen tuĢ sisteminin gelmesi ile çocukları karıĢık ve sayıca fazla olan piyano tuĢlarına yakınlaĢtırmak, piyano eğitimi yöntemlerini araĢtırmıĢ bilgili bir eğitmen için sorun olmayabilmektedir. Bu eğitim sürecinde öncelikle dikkat edilmesi gereken husus, oyun oynayarak ve taklit ederek seslerin eğitim sürecine alınmasını sağlamaktır. Bunun amacı, iĢitilen seslerin düzgün ve yerinde çalınmasının hedeflenmesidir. Seslerin tiz-pes veya uzun-kısa olarak algılanmasını amaçlamak önemlidir. Böylece çocuğun beyni yani düĢünce sistemi ile psikomotor yapabilirlikleri arasında bir bağ kurulmasını gerçekleĢtirmek mümkün olacaktır. Piyano eğitiminde karĢılaĢılan en önemli problemlerden birinin eğitici ve öğretici kaynak eser sorunu olduğu düĢünülmektedir. Bu çağ çocuklarına uygulanacak metotlara, çok yaygın olmamakla birlikte, son yıllardaki iletiĢim ve teknolojik geliĢmeler doğrultusunda ulaĢmak daha mümkün hale gelmiĢtir. Bu çalıĢmada okul öncesi çocukların piyano eğitimi ile ilgili bazı metotlar üzerine bir araĢtırma yapılacak ve mevcut metot çalıĢmaları değerlendirilecektir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 25 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 4 |