Bu
çalışma, Türkçe öğretmenlerinin Türkçe dersi etkinliklerine yönelik algılarını
ölçmek için Likert tipi maddelerden oluşan geçerli ve güvenilir bir algı ölçeği
geliştirmeyi amaçlamaktadır. 33 maddeden oluşan ölçek taslağı 200 Türkçe
öğretmeninden oluşan gruba uygulanarak geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
yapılmıştır. Ölçeğin Kaiser- Meyer- Olkindeğeri ,921Bartlett’s Küresellik Testi değeri ise %5
anlamlılık düzeyinde (p<.05) anlamlı bulunmuştur. Bu değerlerle ölçeğin
faktör analizine uygunluğu belirlendikten sonra faktör analizi yapılmıştır.
Faktör ve güvenirlik analizi sonuçlarına göre faktör değeri düşük olan ve
binişiklik yaratan maddeler ölçekten çıkarılarak 33 maddeden oluşan Likert tipi
ölçek geliştirilmiştir. Ölçeğin kapsam geçerliliği uzman görüşüyle
sağlanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliği için 351 Türkçe öğretmeninden elde
edilen verilere açımlayıcı ve 234 Türkçe öğretmeninden elde edilen verilere ise
doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Ölçeğin Cronbach’s Alpha güvenirlik kat
sayısı ,972 olarak bulunmuştur. Elde edilen bu bulgularla ölçeğin geçerli,
güvenilir olduğu ve Türkçe dersi etkinliklerine yönelik algıyı ölçtüğü
söylenebilir.
Ölçek algı Türkçe öğretmenlerinin Türkçe dersi etkinliklerine yönelik algıları güvenirlik geçerlilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 19 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1 |