Bu çalışmanın amacı yabancı dil
olarak Türkçe öğrenenlerin iletişim kurma istekliliklerine ilişkin bir ölçek
geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’deki beş devlet
üniversitesinde Türkçe öğrenen 304 yabancı öğrenci oluşturmuştur. Elde edilen
verilerden geçerliği sağlayabilmek için faktör analizi yapılmıştır. Faktör
analizi sonucunda ölçeğin toplam varyansının % 57.72’sini açıklayan “öz güven,
mutluluk, kararlılık, motivasyon, gelişim istekliliği ve iletişim istekliliği”
olarak adlandırılan altı faktörden oluşan bir yapı tespit edilmiştir. Ölçeğin
güvenirliğini belirlemek için hesaplanan Cronbach
alfa güvenirlik katsayıları alt faktörlere göre sırasıyla 0.77, 0.73, 0.84,
0.73, 0.72 ve 0.74 olarak bulunmuştur.
İletişim kurma istekliliği iletişim yabancılara Türkçe öğretimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 19 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1 |