Yazma
eylemi bilgiden çok beceri gerektirir. Etkili yazma; disiplinli ve sürekli
çalışmaların, okuduklarından yeni anlamlar üreterek çıkarsamaların yapıldığı;
yeniden üretimin gerçekleştiği bir süreçtir. Güzel yazı yazmada etkili bir okur
olmanın, usta yazarların yazılarını okuyup incelemenin ve sıkça yazma
uygulamaları yapmanın rolü büyüktür. Bu nedenle yazılı anlatım başarısında iyi
bir okuyucu olmak önemlidir. Bu çalışma ile eğitim fakültesinde çeşitli ana bilim
dallarında eğitim gören öğrencilerin okumaya yönelik tutumlarını çeşitli
değişkenlere göre incelemek, okuma alışkanlığı düzeyini belirlemek ve okumaya
yönelik tutum düzeyiyle yazma başarısı arasında ilişki olup olmadığını ortaya
koymak amaçlanmıştır.
Araştırmada
tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim
Fakültesi bünyesinde 10 farklı ana bilim dalında öğrenim gören 420 öğrenci
katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Susar Kırmızı (2012) tarafından
geliştirilen okuma alışkanlığına yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır.
Yapılan
analizler sonucunda eğitim fakültesi öğrencilerinin okumaya yönelik tutum
düzeyinin ölçek genelinde % 5,1 oranında düşük, % 56,8 oranında orta ve % 38,1
oranında yüksek olduğu görülmüştür. Eğitim fakültesi öğrencilerinin okuma
alışkanlığına yönelik tutumları cinsiyete ve ana bilim dallarına göre anlamlı
farklar göstermektedir. Diğer yandan eğitim fakültesi bünyesinde eğitim gören
öğrencilerin, okuma alışkanlığına yönelik tutumları ile bir yılda okudukları
kitap sayısı arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir. Araştırmaya
katılanların, okuma alışkanlığına yönelik tutumları ile okur olma algı
düzeyleri arasında orta düzeyde olumlu bir ilişki belirlenmiştir. Yazılı anlatım
ders başarısı ile okur olma algı düzeyleri arasında ise düşük düzeyde ilişki
tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 10 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2 |