Bu
araştırmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının öz-denetim düzeylerinin
cinsiyetlerine, bireysel çalgılarına ve en son girdikleri bireysel çalgı sınav
notu değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir.
Araştırmaya Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar
Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi ana bilim dalında okumakta olan 66 müzik öğretmeni
adayı katılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından oluşturulan kişisel bilgi
formu ile Rosenbaum’un (1980) geliştirdiği Duyan, Gülden ve Gelbal’ın (2012)
Türkçeye uyarladığı Öz-denetim Ölçeği ile toplanmıştır. Ölçek, yaşantısal,
yenileyici ve onarıcı öz-denetim olmak üzere 3 alt boyuttan oluşmaktadır. Elde
edilen verilerin analizinde Bağımsız Grup T-Testi tekniği, Tek Yönlü Varyans
Analizi, Tukey b Testi tekniği, Shapiro-Wilk Testleri kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda, müzik öğretmeni adaylarının öz-denetim düzeylerinin cinsiyet ve
bireysel çalgı değişkenleri açısından farklılık göstermediği bulunmuştur. Ancak
müzik öğretmeni adaylarının öz-denetim düzeyleri ile en son girilen bireysel
çalgı sınav notu değişkeni arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur
(t64=-3,12, p<,003). Öz-denetim ve müzik eğitimi alanında yapılan
çalışmaların yaygınlaştırılması ve sonuçların eğitim fakültesi programlarında
kullanılması, nitelikli müzik öğretmenlerinin yetiştirilmesi açısından
önemlidir.
Öz-denetim müzik öğretmeni adayları müzik eğitimi bireysel çalgı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 28 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 28 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 3 |