Günümüzde
bilim ve teknolojideki gelişmelerle birlikte küreselleşen dünyamızda insanlar
farklı kültürdeki insanlarla iletişim kurma zorunluluğunu hissetmektedirler. Bu
zorunluluk insanları yabancı dil öğrenme arayışı içerisine sokmaktadır.Son
yıllarda farklı sebeplerden ötürü Türkçe öğrenmek isteyenlerin sayısı her geçen
gün artmaktadır. Bu ihtiyacı karşılamak için yurt içinde üniversiteler
bünyesinde kurulan Türkçe öğretim merkezleri ve birtakım özel kuruluşlar
aracılığıyla Türkçe öğretimi yapılırken; yurt dışında ise Yunus Emre
Enstitüleri ve çeşitli üniversitelerin Türkoloji bölümleri aracılığıyla
dünyanın dört bir tarafında Türkçe öğretimi yapılmaktadır. Bu çalışmanın temel
amacı da yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında lisansüstü düzeyde yapılan
çalışmaların incelenmesine yöneliktir. Araştırmada,
YÖK’ün Ulusal Tez Merkezi veri tabanı kullanılmıştır. 1985- 2017 yılları
arasında hazırlanmış erişime açık olan 280 lisansüstü tez araştırma kapsamına
alınmıştır. Belirlenen tezler geliştirilen “Yayın Sınıflama Formu” kullanılarak
incelenmiştir. Tezler; yapıldığı üniversite, türü, yapıldığı yıl, konusu,
kullanılan yöntem, örneklem büyüklüğü, veri toplama araçları ve verilerin
analizi başlıkları altında sınıflandırarak değerlendirilmiştir. Yapılan incelemede
ise nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen bulgular, alanyazındaki diğer çalışmalar ile birlikte
değerlendirilmiştir.
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi lisansüstü çalışmalar içerik analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 10 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 4 |