Bu
araştırmada, kelime bilgisi ve dil bilgisi düzeyinin yedinci sınıf
öğrencilerinin yazma becerisine yordayıcı etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.
İlişkisel tarama modeline göre yürütülen bu araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim
yılının bahar döneminde Diyarbakır ilinde bulunan altı farklı okuldan toplam
515 yedinci sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür.
Araştırmada
veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştiren Dil Bilgisi Başarı Testi, Kelime Bilgisi
Başarı Testi ve Öyküleyici Metin
Tamamlama Formu; öğrencilerin yazılı anlatımlarını değerlendirmek için ise araştırmacı
tarafından geliştiren Öyküleyici Metin
Puanlama Anahtarı kullanılmıştır. Araştırma verileri, TAP ve SPSS 21.0
istatistik paket programlarıyla çözümlenmiştir.
Korelasyon
ve regresyon analizlerinin sonuçlarına göre kelime bilgisi ve dil bilgisi
değişkenleri yazma becerisini pozitif yönde, orta düzeyde ve anlamlı biçimde
etkilemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |