Bu
araştırmanın amacı, ortaokullarda görev yapmakta olan Türkçe öğretmenlerinin
sözel olmayan iletişim davranışlarını cinsiyet ve mesleki deneyim değişkenine
göre ortaya koymaktır. Betimsel nitelikteki bu çalışmada tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Erzurum
ili merkez Aziziye, Palandöken ve Yakutiye İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerine
bağlı ortaokullarda görev yapan 316 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır.
Araştırmanın örneklemi ise bu okullarda görev yapan 250 Türkçe öğretmenidir.
Araştırma verileri anket tekniği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin
analizinde Ki-Kare testi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda,
Türkçe öğretmenlerinin sözel olmayan birçok iletişim davranışını kullanmakta
olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca bu davranışların bir kısmının cinsiyet ve
mesleki deneyime göre anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |