Öğrencilerin
müzelerden en üst düzeyde faydalanmasını sağlamak için öncelikle bu fırsatı
yaratacak öğretmenlerin müzelere gezi düzenleme nedenlerinin anlaşılması
gerekmektedir. Bu araştırma kapsamında, okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin
müzelere öğrenci gezileri düzenleme nedenlerini belirlemeyi amaçlayan bir ölçme
aracı geliştirilmesi hedeflenmiştir. Oluşturulan ölçeği, amaçlı örneklem seçim
yöntemi ile araştırmaya dâhil edilen toplam 145 okul öncesi öğretmeni doldurmuştur. Ölçeğin yapı geçerliğini
belirlemek amacıyla temel bileşenler analizlerinden açımlayıcı faktör analizi
uygulanmıştır. Analiz sonucunda, 23 madde ve 3 boyuttan oluştuğu ortaya çıkan
ölçeğin açıkladığı toplam varyans %60.52’dir. Elde edilen yapının doğrulanması
amacıyla, doğrulayıcı faktör analizi uygulanmış, bu aşamada 2 madde yük
değerleri göz önüne alınarak ölçekten çıkartılmış, 3 faktörlü modelin kabul
edilebilir uyum indeksine sahip olduğu tespit edilmiştir. Yapılan güvenilirlik
analizi sonucunda toplam ölçeğin iç tutarlılık katsayısının .92 olduğu tespit
edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında, ölçeğin okul öncesi öğretmenlerin
öğrenciler için müze gezileri düzenleme nedenlerini belirlemek amacıyla
kullanılabilecek, geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 20 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 4 |