Bu araştırma, eğitim fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin iletişim becerileri ile konuşma kaygıları arasındaki ilişki belirlenerek öğrencilerin iletişim becerileri ve konuşma kaygı puanlarının cinsiyet, sınıf ve akademik çalışmaları takip etme değişkenlerine göre farklılık oluşturup oluşturmadığı da incelenmiştir. Araştırma nicel araştırma yöntemleri arasında yer alan tarama deseni ile gerçekleştirilmiştir. Korkut Owen ve Bugay (2014) tarafından geliştirilen “İletişim Becerileri Ölçeği” ile Yaman ve Suroğlu Sofu (2013) tarafından geliştirilen “Konuşma Kaygısı Ölçeği” kullanılarak eğitim fakültesinde öğrenim gören 399 öğrenciden veriler toplanmıştır. Verilerin analizi, SPSS 22 istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sürecinde iletişim becerileri ve konuşma kaygısı puanlarının cinsiyet ve akademik çalışmaları takip etme değişkenlerine göre değişimi bağımsız örneklem t-testi; sınıf düzeyine göre değişimi ise Tek Yönlü Varyans Analizi testi kullanılarak incelenmiştir. İletişim becerileri ve konuşma kaygısı puanları arasındaki ilişki Pearson Korelasyon katsayısı hesaplanarak incelenmiştir. Elde edilen bulgularda akademik çalışmaları takip eden öğretmen adaylarının iletişim beceri puan ortalamalarının anlamlı bir şekilde daha yüksek; konuşma kaygısı puan ortalamalarının ise daha düşük ve anlamlı olduğu belirlenmiştir. Sınıf düzeyine ve cinsiyete göre puan ortalamalarında bir değişime rastlanmamıştır. Öğretmen adaylarının iletişim becerileri ile konuşma kaygısı puanları arasında orta düzeyde pozitif anlamlı ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak eğitim fakültesi öğrencilerinin iletişim beceri düzeyleri arttıkça konuşma kaygıları azalmaktadır.
İletişim becerileri konuşma kaygısı akademik çalışma eğitim fakültesi öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 14 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 3 |