Bu çalışmanın amacı; VARK Öğrenme Modeline dayalı dil bilgisi öğretiminin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, dil bilgisine karşı tutumlarına ve kalıcı öğrenme düzeylerine etkisini belirlemektir. Çalışmada ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubu Hatay il merkezinde bulunan bir devlet okulunun iki farklı 6. sınıf şubesinde öğrenim gören 57 öğrenciden oluşmaktadır. Şubeler; deney grubu (27) ve kontrol grubu (30) olmak üzere yansız atama yöntemiyle belirlenmiştir. Dil bilgisi konuları; deney grubunda VARK Öğrenme Modeline dayalı uygulamalarla işlenirken kontrol grubunda Türkçe ders kitaplarında yer alan uygulamalarla işlenmiştir. Toplam 11 hafta süren uygulamada veriler, Türkçe Dil Bilgisi Başarı Testi (TDBT) ve Türkçe Dil Bilgisi Tutum Ölçeği (TDTÖ) kullanılarak toplanmıştır. SPSS programıyla yapılan verilerin analizinde frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi ve ANOVA gibi teknikler kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda VARK Öğrenme Modeline dayalı uygulamaların gerçekleştirildiği deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur.
Dil bilgisi öğretimi VARK Öğrenme Modeli Türkçe ders kitapları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 4 |