Modern zamanlarda, kültürlerarası ilişkilerin ve değişimlerin genişlemesi, toplumun her alanında küreselleşmenin güçlendirilmesi, eğitim programlarının reformu, yabancı dil çalışmalarında her türlü konuşma faaliyetinin geliştirilmesini sağlar. 1970'lerin başlarında, yabancı dil öğretim yöntemleri alanında pragmatik didaktiğin Almanya'da zaten mevcut olması Alman dili öğretim yöntemleri tarihinden bilinmektedir. Ancak birçok araştırmacı, didaktik yerine iletişim becerilerinin geliştirilmesinin ve bu etkinliğin dil ediniminde üstün olduğunu düşünmüştür.
Almanca öğretiminde iletişim kurmanın pragmatik - didaktik amacı, çalıştığımız alanın ana görevlerinden biridir. Karşılıklı iletişim becerileri, Almanca konuşanlarla iletişim ilişkilerini belirler. İletişim becerilerini geliştirmek için, gerekli uygulama formları ve pragmatik bilginin otomatik aktarımı gereklidir. Bu süreçte, iletişim sırasında katılımcıların fikirlerinin iletilmesi, dil bilgisi, becerisi ve alışkanlıklarının oluşması ve gelişmesi için bir temel oluşturur. Verilen eğitim, Almanca iletişim kurmanıza ve sosyal bağları güçlendirmenize olanak tanıyan bir faaliyet türüdür. Yabancı dil öğretiminin temeli, diğer becerilerin yanısıra, sosyal iletişim becerilerinin oluşturulması ve şekillendirilmesi, sosyal aktiviteler, insan ilişkileri ve etkileşimleridir.
Kültürlerarası iletişim pragmatik amaç sosyal faktör iletişim becerileri bilgi ve beceriler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 1 |