Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ALMAN DİLİNİN ÖĞRETİMİNDE KARŞILIKLI İLİŞKİLER KURMANIN PRAGMATİK DİDAKTİK AMACI

Yıl 2022, Cilt: 11 Sayı: 1, 341 - 347, 15.03.2022

Öz

Modern zamanlarda, kültürlerarası ilişkilerin ve değişimlerin genişlemesi, toplumun her alanında küreselleşmenin güçlendirilmesi, eğitim programlarının reformu, yabancı dil çalışmalarında her türlü konuşma faaliyetinin geliştirilmesini sağlar. 1970'lerin başlarında, yabancı dil öğretim yöntemleri alanında pragmatik didaktiğin Almanya'da zaten mevcut olması Alman dili öğretim yöntemleri tarihinden bilinmektedir. Ancak birçok araştırmacı, didaktik yerine iletişim becerilerinin geliştirilmesinin ve bu etkinliğin dil ediniminde üstün olduğunu düşünmüştür.
Almanca öğretiminde iletişim kurmanın pragmatik - didaktik amacı, çalıştığımız alanın ana görevlerinden biridir. Karşılıklı iletişim becerileri, Almanca konuşanlarla iletişim ilişkilerini belirler. İletişim becerilerini geliştirmek için, gerekli uygulama formları ve pragmatik bilginin otomatik aktarımı gereklidir. Bu süreçte, iletişim sırasında katılımcıların fikirlerinin iletilmesi, dil bilgisi, becerisi ve alışkanlıklarının oluşması ve gelişmesi için bir temel oluşturur. Verilen eğitim, Almanca iletişim kurmanıza ve sosyal bağları güçlendirmenize olanak tanıyan bir faaliyet türüdür. Yabancı dil öğretiminin temeli, diğer becerilerin yanısıra, sosyal iletişim becerilerinin oluşturulması ve şekillendirilmesi, sosyal aktiviteler, insan ilişkileri ve etkileşimleridir.

Kaynakça

  • Hunke, H. W. (2010). Deutsch als Fremdsprache. Berlin: Erich Schmidt Verlag.
  • Hüseynzade, G. (2001). Obuçenie reçevoy kommunikaçii na inostrannom yazike. Baku: Mutarcim.
  • Hymes, D. (1972). On Communicative Competence. Harmondsworth: Penguin.
  • Passov, E. N. (1991). Kommunikativnıy metod obuçeniya inostrannamu govereniyo. Moskva: Prosveşenie.
  • Piepho, E. (1974). Kommunikative Kompetenz als übergeordnetes Lernziel im Englischunterricht. Dornburg-Frickhofen: Frankonius Verlag.
  • Qəribova, M. (2016). İxtisas fakültələrinin aşağı kurslarında alman dilinin tədrisində interaktiv metodlardan istifadə. Bakı: Elm və təhsil.
  • Roche, J. (2008). Fremdsprachenerwerb/ Fremdsprachendidaktik. Tübingen: А. Francke Verlag.
  • Thomas, J. (1995). Meaning in Interaction: An Introduction to Pragmatics. London: Longman.
  • Verschueren Jef. (1999) Understanding Pragmatics. London, New York: Arnold Publishers.
  • Veysəlli, F. (2005). Struktur dilçiliyin əsasları. Bakı: Təhsil NPM.
  • Zimnyaya, N. A. (2001). Lingvopsikologiya reçevoy deyatelnosti. Moskva: Nauka.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehbare Geribova Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2022
Gönderilme Tarihi 25 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Geribova, M. (2022). ALMAN DİLİNİN ÖĞRETİMİNDE KARŞILIKLI İLİŞKİLER KURMANIN PRAGMATİK DİDAKTİK AMACI. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 11(1), 341-347.

27712  27714 27715