Bu araştırmanın amacı, çocuk kütüphanecilerinin resimli çocuk kitaplarının tasarım, içerik ve eğitsel özelliklerine ilişkin yeterliklerini incelemek ve bilgi düzeylerini ortaya çıkartmaktır. Ölçüt örneklem tekniği tercih edilen çalışmada nitel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Gaziantep’teki dört çocuk kütüphanesinde çalışan toplam 22 kütüphane personeli, çalışma grubunu oluşturmuş; veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. İçerik analizine tabi tutulan veriler, şekiller hâlinde sunulmuş, çocuk kütüphanecilerinin görüşlerinden alıntılar yapılmıştır. Çalışmada çocuk kütüphanesi personelinin nitelikli çocuk kitaplarında olması gereken ve çocuk kitabı önerirken dikkat ettikleri özelliklere ait görüşleri çocuğa görelik, içyapı unsurları ve dış yapı unsurları olmak üzere üç kategoride toplanmıştır. Araştırmaya katılan personelin bu kategorilerin her biri hakkında bilgi sahibi olduğu belirlenmiştir. Çocuk kütüphanecilerinin çocuk edebiyatı ürünlerinde çocuğa görelik ve çocuk gerçekliği ilkesine önem verdikleri, kütüphanedeki etkinliklerde çocuk kitaplarını en çok masal anlatımı ve drama uygulamalarında kullandıkları, önerdikleri türler arasında öykü ve masal türünün öne çıktığı sonucuna ulaşılmıştır.
Çocuk kütüphaneciliği çocuk edebiyatı resimli çocuk kitapları kitap seçimi
Çocuk kütüphaneciliği çocuk edebiyatı resimli çocuk kitapları kitap seçimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 4 |