Araştırmada, yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarının ölçme değerlendirme açısından çeşitli ölçütlere göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın nitel verilerinin elde edilmesinde nitel araştırma desenlerinden doküman analizi ve fenomenolojiden, nicel verilerin elde edilmesinde ise tarama modelinden yararlanılmıştır. Dolayısıyla araştırmada nitel ve nicel yöntemlerin birlikte kullanılmasına fırsat tanıyan “çoklu (karma) metot” kullanılmıştır. Bu çalışmada araştırmaya konu olan çalışma nesnesini yabancılara Türkçe öğretim kitapları, çalışma grubunu ise yabancılara Türkçe öğretim elemanları oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, Türkçe öğretim setlerinde ölçme değerlendirme bağlamında alıştırma sayıları, alıştırma türleri ve kullanım sıklıkları ile bunların dil becerilerine dağılımı gibi konularda farklılıklar olduğu; öğretmenlerin ölçme değerlendirme konusunda kendilerini yeterli görmedikleri, bazı dil becerilerine yönelik soru hazırlama ve ölçme değerlendirme sürecinde de sıkıntılar yaşadıkları tespit edilmiştir.
Yabancılara Türkçe Öğretimi Ders Kitabı Alıştırma Kitabı Ölçme ve Değerlendirme Öğretici Görüşleri
Yabancılara Türkçe Öğretimi Ders Kitabı Alıştırma Kitabı Ölçme ve Değerlendirme Öğretici Görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 4 |