Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME İLE İLGİLİ AKADEMİK ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ

Yıl 2022, Cilt: 11 Sayı: 4, 1766 - 1784, 15.12.2022

Öz

Bu araştırmanın amacı beyin temelli öğrenme ile alakalı yapılmış tez ve makalelerin meta sentez yöntemi ile incelenmesidir. Araştırma, 2000-2020 yılları arasında, beyin temelli öğrenmeyi temele alarak hazırlanmış 21 tez ve 5 makale olmak üzere toplamda 26 çalışmayı kapsamaktadır. Araştırma kapsamında yer alan çalışmalara; Dergipark, Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) ulusal tez tarama merkezi, TÜBİTAK ULAKBİM, Google Akademik ve ERIC arama motoru ve veri tabanlarından erişim sağlanmıştır. Bu araştırmada, beyin temelli öğrenme ile ilgili yapılan çalışmaların nitel yöntemler kullanılarak incelenmesi ve bu kapsamda ilgili konu ile alakalı genel eğilimlerin belirlenmesi amaçlandığı için, nitel araştırma desenlerinden biri olan meta sentez kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, beyin temelli öğrenme ile ilgili çalışmaların; yapıldığı alanları, amaçları, yöntemleri, örneklem grupları, veri toplama araçları, sonuçları ve önerileri bağlamında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, beyin temelli öğrenme ile ilgili çok sayıda çalışmanın yapıldığı ve bu çalışmalarda genellikle ilgili konu ile alakalı olarak öğretmenlerin, öğretmen adaylarının ve öğrencilerin görüşlerini belirlemeye yönelik olarak gerçekleştirildiği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akman, P. (2018). İngilizce dersinin beyin temelli öğrenme kuramına göre işlenmesinin akademik başarı ve duygusal zekâ üzerindeki etkililiğinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çağ Üniversitesi.
  • Akyürek, E. (2012). Beyin temelli öğrenme yaklaşımının ilköğretim fen ve teknoloji dersi 8. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, derse yönelik tutum, motivasyon ve hatırlama düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ahi Evran Üniversitesi.
  • Alanazi, F. H. (2020). Brain-based learning as perceived by saudi teachers and ıts effect on chemistry achievement of 7th graders, Journal of Baltic Science Education, 19(6), 864-874. https://doi.org/10.33225/jbse/20.19.864 865
  • Al-Balushi, K. A., & Sulaiman M. A. (2018). Effectiveness of brain-based learning for grade eight students' direct and postponed retention in science. International Journal of Instruction, 11(3), 525-538. https://doi.org/10.12973/iji.2018.11336a
  • Albayrak, A. (2013). Beyin temelli öğrenme kuramına dayalı biyoloji eğitiminin öğrencilerin başarı ve tutumları üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi.
  • Albayrak, K. N. (2019). Biyoloji öğretiminde beyin temelli öğrenmenin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi.
  • Altun, O. (2017). Coğrafya öğretiminde beyin temelli öğrenmenin akademik başarı ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Aydın, S. (2008). Beyin temelli öğrenme kuramına dayalı biyoloji eğitiminin akademik başarı ve tutum üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Blackburn, C. A. S. (2009). The effect of brain-based instructional techniques on the reading skills of elementary school students. Unpublished doctoral dissertation, Walden University.
  • Bozbağ, İ. (2015).Ortaöğretim geometri öğretiminde beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin derse yönelik tutumlarına ve akademik başarılarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Caine, R. N., & Caine, G. (2002). Beyin temelli öğrenme (Çev. Gülten Ülgen). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Chrastina, J. (2018). Meta-synthesis of qualitative studies: background, methodology and applications, NORDSCI Conference. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED603222.pdf Erişim tarihi: 21.09.2021.
  • Çapan, A. S. (2014). Beyin temelli öğrenme yaklaşımına göre hazırlanan bir eğitim programının 5 yaş çocuklarının yaratıcılık becerilerine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi.
  • Çelebi, K. (2008). Beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi.
  • Demir, H. (2014). Sınıf öğretmenlerinin beyin temelli öğrenmeye yönelik görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Zirve Üniversitesi.
  • Demir, R. (2016). Beyin temelli öğrenme yaklaşımına dayalı lise din kültürü ve ahlak bilgisi dersi öğretiminin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Çukurova Üniversitesi.
  • Demirel, Ö. (2020). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya (27. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirhan, E. (2010). Beyin temelli öğrenme kuramına dayalı biyoloji öğretiminin akademik başarı, tutum, öz yeterlik algısı ve eleştirel düşünme eğilimi üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi.
  • Duman, A. (2018). Beyin temelli öğrenmeye göre okul öncesi eğitim programında yer alan bilişsel etkinliklerin ilkokula hazırbulunuşluğa etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi.
  • Duman, B. (2007). Celebration of the neurons: the application of brain based learning in classroom environment. Journal Education, 7(9), 1-5.
  • Duman, B. (2010). The effects of brain-based learning on the academic achievement of students with different learning styles. Educational Sciences: Theory and Practice, 10(4), 2077-2103.
  • Ekemen, H. (2017). Beyin temelli öğrenmenin akademik başarı ve öğrenci tutumu üzerindeki etkisi: bir meta-analiz çalışması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • ElAdl, A. M., & Saad, M. A. E. (2019). Effect of a brain-based learning program on working memory and academic motivation among tenth grade omanis students. Online Submission, 8(1), 42-50.
  • Erol, M. (2017). Beyin temelli öğrenme modeline uygun hazırlanan öğretim aktivitelerinin öğrencilerin matematik başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi.
  • Esen, O. (2014). Teknoloji destekli beyin temelli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarıları, hatırlama düzeyleri ve üst bilişsel farkındalık düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Amasya Üniversitesi.
  • Gözüyeşil, E. (2012). Beyin temelli öğrenmenin akademik başarıya etkisi: bir meta analiz çalışması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi.
  • Gürer, N. S. (2012). Beyin temelli öğrenme kuramına göre geliştirilen bir web destekli fen ve teknoloji materyalinin öğrenciler üzerindeki etkinliğinin araştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ondokuzmayıs Üniversitesi.
  • Hasra, K. (2007). Beyin temelli öğrenme yaklaşımıyla öğrenme stratejilerinin öğretiminin öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Muğla Üniversitesi.
  • Hiçyılmaz, G. Ş. (2013). Sosyal bilgiler öğretiminde beyin temelli öğrenme yaklaşımına uygun ortam tasarımının öğrencilerin akademik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Işıksal, B. (2018). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin beyin temelli öğrenmeye yönelik görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Aksaray Üniversitesi.
  • İnci, N. (2010). Fen ve teknoloji dersinde beyin temelli öğrenmenin akademik başarı, tutum ve hatırlama düzeyine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi.
  • Jazuli, L. O. A., Solihatin, E., & Syahrial, Z. (2019). The effects of brain-based learning and project-based learning strategies on student group mathematics learning outcomes student visual learning styles. Pedagogical Research, 4(4), 1-8. https://doi.org/10.29333/pr/5949
  • Jensen, E. (2008). Brain-based learning: the new paradigm of teaching (2th ed). Corwin Press.
  • Kılıç, Z. (2018). Beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin anatomi ve fizyoloji dersindeki başarı ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Kibaroğlu, Y. (2015). Orta öğretimde beyin temelli öğrenme kuramına dayalı coğrafya öğretiminin öğrencinin coğrafya dersine yönelik tutumu üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi.
  • Köksal, N. (2011). Beyin temelli öğrenme. Eğitimde Yeni Yönelimler (Ed. Ö. Demirel) içinde (111-121). Ankara: Pegem Akademi.
  • McNamee, M. (2011). The impact of brain-based instruction on reading achievement in a second-grade classroom. Unpublished doctoral dissertation, Walden University.
  • Morris, L. T. (2010). Brain-based learning and classroom practice: a study investigating instructional methodologies of urban school teachers. Unpublished doctoral dissertation, Arkansas State University.
  • Nassar, E. G. A. (2019). The effects of brain-based learning approach on study habits and test anxiety among first-year preparatory school students with learning disabilities. Psycho-Educational Research Reviews, 8(1), 70-75.
  • Odabaşı, B. (2010). Beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısı üzerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gaziantep Üniversitesi.
  • Öner, E. (2008). Fen ve teknoloji öğretiminde, beyin temelli öğrenme yaklaşımının ilköğretim öğrencilerinin başarısına, tutumuna ve hatırda tutma düzeyine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Muğla Üniversitesi.
  • Özden, M. (2005). Fen bilgisi dersinde beyin temelli öğrenmenin akademik başarıya ve hatırlama düzeyine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi.
  • Özkan, B. (2015). 60-72 Aylık çocuklar için bilimsel süreç becerileri ölçeğinin geliştirilmesi ve beyin temelli öğrenmeye dayanan fen programının bilimsel süreç becerilerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi.
  • Palavan, Ö. (2018). Fen bilimleri dersinde beyin temelli öğrenme etkinliklerinin akademik başarıya etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(3), 1437-1456.
  • Paliç, G. (2009). 9. Sınıf enerji ünitesine yönelik beyin temelli öğrenmeye dayalı web destekli öğretim materyalinin tasarlanması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Pennıngton, E. (2010). Brain based learning theory; the ıncorporation of movement to ıncrease the learning of grammar by high school students. Unpublished doctoral dissertation, Liberty University.
  • Polat, S., & Ay, O. (2016). Meta-sentez: kavramsal bir çözümleme. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi- Journal of Qualitative Research in Education, 4(1), 52-64. http://dx.doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.4c2s3m
  • Sadık, S. (2013). Beyin temelli öğrenme kuramına dayalı matematik eğitiminin akademik başarı ve tutum üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Sani, A. R. D., & Winarno, N. (2019). Using brain-based learning to promote students' concept mastery in learning electric circuit. Journal of Science Learning, 2(2), 42-49.
  • Shabatat, K., & Al-Tarawneh, M. (2016). The impact of a teaching-learning program based on a brain-based learning on the achievement of the female students of 9th grade in chemistry. Higher Education Studies, 6(2), 162-173. http://dx.doi.org/10.5539/hes.v6n2p162
  • Suarsana, I., Widiasih, N. P. S., & Suparta, I. N. (2018). The effect of brain based learning on second grade junior students' mathematics conceptual understanding on polyhedron. Journal on Mathematics Education, 9(1), 145-156.
  • Süral, S. (2014). Beyin temelli öğrenme yönteminin öğrencilerin fen bilimleri dersinin erişisine etkisi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(4), 33-42. https://doi.org/10.30803/adusobed.188823
  • Şen, Z., Başar, T., Aşkın, İ., & Turan, S. (2015). Türkiye’de beyin temelli öğrenme çalışmaları: metodolojik bir inceleme. Eğitim ve Bilim, 40(181), 41-56. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2015.4555
  • Tilton, W. (2011). Adult professional development: can brain-based teaching strategies increase learning effectiveness? Unpublished doctoral dissertation, Fielding Graduate University.
  • Tüfekçi, S. (2005). Beyin temelli öğrenmenin erişiye, kalıcılığa, tutuma ve öğrenme sürecine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi.
  • Usta, İ. (2008). Öğrenme stillerine göre düzenlenen beyin temelli öğrenme uygulaması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Winter, R. M. (2019). The benefit of utilizing brain-based learning in higher education online environments. Journal of Instructional Research, 8(1), 82-91.
  • Wortock, J. M. (2002). Brain based learning principles applied to the teaching of basic cardiac code to associate degree nursing students using the human patient simulator. Unpublished doctoral dissertation, University of South Florida.
  • Yağlı, Ü. (2008). Beyin temelli öğrenme yaklaşımının İngilizce dersinde akademik başarı ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi.
  • Yasar, M. D. (2017). Brain based learning in science education in turkey: descriptive content and meta analysis of dissertations. Journal of Education and Practice,8(9), 161-168.
  • Yıldırım, Ö. (2010). Fen ve teknoloji dersinde (7. sınıf) beyin temelli öğrenme yaklaşımının akademik başarı, derse yönelik tutum ve motivasyon düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi.
  • Yücel, C. (2011). Beyin temelli öğrenme yaklaşımına göre fen ve teknoloji öğretiminin akademik başarı ve tutum üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi.
  • Zimmer, L. (2006). Qualitative meta-synthesis: a question of dialoguing with texts. Journal of Advanced Nursing, 53(3), 311-318. https://doi.org/10.1111/j.1365-2648.2006.03721.x
Yıl 2022, Cilt: 11 Sayı: 4, 1766 - 1784, 15.12.2022

Öz

Kaynakça

  • Akman, P. (2018). İngilizce dersinin beyin temelli öğrenme kuramına göre işlenmesinin akademik başarı ve duygusal zekâ üzerindeki etkililiğinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çağ Üniversitesi.
  • Akyürek, E. (2012). Beyin temelli öğrenme yaklaşımının ilköğretim fen ve teknoloji dersi 8. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, derse yönelik tutum, motivasyon ve hatırlama düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ahi Evran Üniversitesi.
  • Alanazi, F. H. (2020). Brain-based learning as perceived by saudi teachers and ıts effect on chemistry achievement of 7th graders, Journal of Baltic Science Education, 19(6), 864-874. https://doi.org/10.33225/jbse/20.19.864 865
  • Al-Balushi, K. A., & Sulaiman M. A. (2018). Effectiveness of brain-based learning for grade eight students' direct and postponed retention in science. International Journal of Instruction, 11(3), 525-538. https://doi.org/10.12973/iji.2018.11336a
  • Albayrak, A. (2013). Beyin temelli öğrenme kuramına dayalı biyoloji eğitiminin öğrencilerin başarı ve tutumları üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi.
  • Albayrak, K. N. (2019). Biyoloji öğretiminde beyin temelli öğrenmenin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi.
  • Altun, O. (2017). Coğrafya öğretiminde beyin temelli öğrenmenin akademik başarı ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Aydın, S. (2008). Beyin temelli öğrenme kuramına dayalı biyoloji eğitiminin akademik başarı ve tutum üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Blackburn, C. A. S. (2009). The effect of brain-based instructional techniques on the reading skills of elementary school students. Unpublished doctoral dissertation, Walden University.
  • Bozbağ, İ. (2015).Ortaöğretim geometri öğretiminde beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin derse yönelik tutumlarına ve akademik başarılarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Caine, R. N., & Caine, G. (2002). Beyin temelli öğrenme (Çev. Gülten Ülgen). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Chrastina, J. (2018). Meta-synthesis of qualitative studies: background, methodology and applications, NORDSCI Conference. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED603222.pdf Erişim tarihi: 21.09.2021.
  • Çapan, A. S. (2014). Beyin temelli öğrenme yaklaşımına göre hazırlanan bir eğitim programının 5 yaş çocuklarının yaratıcılık becerilerine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi.
  • Çelebi, K. (2008). Beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi.
  • Demir, H. (2014). Sınıf öğretmenlerinin beyin temelli öğrenmeye yönelik görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Zirve Üniversitesi.
  • Demir, R. (2016). Beyin temelli öğrenme yaklaşımına dayalı lise din kültürü ve ahlak bilgisi dersi öğretiminin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Çukurova Üniversitesi.
  • Demirel, Ö. (2020). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya (27. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirhan, E. (2010). Beyin temelli öğrenme kuramına dayalı biyoloji öğretiminin akademik başarı, tutum, öz yeterlik algısı ve eleştirel düşünme eğilimi üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi.
  • Duman, A. (2018). Beyin temelli öğrenmeye göre okul öncesi eğitim programında yer alan bilişsel etkinliklerin ilkokula hazırbulunuşluğa etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi.
  • Duman, B. (2007). Celebration of the neurons: the application of brain based learning in classroom environment. Journal Education, 7(9), 1-5.
  • Duman, B. (2010). The effects of brain-based learning on the academic achievement of students with different learning styles. Educational Sciences: Theory and Practice, 10(4), 2077-2103.
  • Ekemen, H. (2017). Beyin temelli öğrenmenin akademik başarı ve öğrenci tutumu üzerindeki etkisi: bir meta-analiz çalışması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • ElAdl, A. M., & Saad, M. A. E. (2019). Effect of a brain-based learning program on working memory and academic motivation among tenth grade omanis students. Online Submission, 8(1), 42-50.
  • Erol, M. (2017). Beyin temelli öğrenme modeline uygun hazırlanan öğretim aktivitelerinin öğrencilerin matematik başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi.
  • Esen, O. (2014). Teknoloji destekli beyin temelli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarıları, hatırlama düzeyleri ve üst bilişsel farkındalık düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Amasya Üniversitesi.
  • Gözüyeşil, E. (2012). Beyin temelli öğrenmenin akademik başarıya etkisi: bir meta analiz çalışması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi.
  • Gürer, N. S. (2012). Beyin temelli öğrenme kuramına göre geliştirilen bir web destekli fen ve teknoloji materyalinin öğrenciler üzerindeki etkinliğinin araştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ondokuzmayıs Üniversitesi.
  • Hasra, K. (2007). Beyin temelli öğrenme yaklaşımıyla öğrenme stratejilerinin öğretiminin öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Muğla Üniversitesi.
  • Hiçyılmaz, G. Ş. (2013). Sosyal bilgiler öğretiminde beyin temelli öğrenme yaklaşımına uygun ortam tasarımının öğrencilerin akademik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Işıksal, B. (2018). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin beyin temelli öğrenmeye yönelik görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Aksaray Üniversitesi.
  • İnci, N. (2010). Fen ve teknoloji dersinde beyin temelli öğrenmenin akademik başarı, tutum ve hatırlama düzeyine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi.
  • Jazuli, L. O. A., Solihatin, E., & Syahrial, Z. (2019). The effects of brain-based learning and project-based learning strategies on student group mathematics learning outcomes student visual learning styles. Pedagogical Research, 4(4), 1-8. https://doi.org/10.29333/pr/5949
  • Jensen, E. (2008). Brain-based learning: the new paradigm of teaching (2th ed). Corwin Press.
  • Kılıç, Z. (2018). Beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin anatomi ve fizyoloji dersindeki başarı ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Kibaroğlu, Y. (2015). Orta öğretimde beyin temelli öğrenme kuramına dayalı coğrafya öğretiminin öğrencinin coğrafya dersine yönelik tutumu üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi.
  • Köksal, N. (2011). Beyin temelli öğrenme. Eğitimde Yeni Yönelimler (Ed. Ö. Demirel) içinde (111-121). Ankara: Pegem Akademi.
  • McNamee, M. (2011). The impact of brain-based instruction on reading achievement in a second-grade classroom. Unpublished doctoral dissertation, Walden University.
  • Morris, L. T. (2010). Brain-based learning and classroom practice: a study investigating instructional methodologies of urban school teachers. Unpublished doctoral dissertation, Arkansas State University.
  • Nassar, E. G. A. (2019). The effects of brain-based learning approach on study habits and test anxiety among first-year preparatory school students with learning disabilities. Psycho-Educational Research Reviews, 8(1), 70-75.
  • Odabaşı, B. (2010). Beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısı üzerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gaziantep Üniversitesi.
  • Öner, E. (2008). Fen ve teknoloji öğretiminde, beyin temelli öğrenme yaklaşımının ilköğretim öğrencilerinin başarısına, tutumuna ve hatırda tutma düzeyine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Muğla Üniversitesi.
  • Özden, M. (2005). Fen bilgisi dersinde beyin temelli öğrenmenin akademik başarıya ve hatırlama düzeyine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi.
  • Özkan, B. (2015). 60-72 Aylık çocuklar için bilimsel süreç becerileri ölçeğinin geliştirilmesi ve beyin temelli öğrenmeye dayanan fen programının bilimsel süreç becerilerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi.
  • Palavan, Ö. (2018). Fen bilimleri dersinde beyin temelli öğrenme etkinliklerinin akademik başarıya etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(3), 1437-1456.
  • Paliç, G. (2009). 9. Sınıf enerji ünitesine yönelik beyin temelli öğrenmeye dayalı web destekli öğretim materyalinin tasarlanması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Pennıngton, E. (2010). Brain based learning theory; the ıncorporation of movement to ıncrease the learning of grammar by high school students. Unpublished doctoral dissertation, Liberty University.
  • Polat, S., & Ay, O. (2016). Meta-sentez: kavramsal bir çözümleme. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi- Journal of Qualitative Research in Education, 4(1), 52-64. http://dx.doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.4c2s3m
  • Sadık, S. (2013). Beyin temelli öğrenme kuramına dayalı matematik eğitiminin akademik başarı ve tutum üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Sani, A. R. D., & Winarno, N. (2019). Using brain-based learning to promote students' concept mastery in learning electric circuit. Journal of Science Learning, 2(2), 42-49.
  • Shabatat, K., & Al-Tarawneh, M. (2016). The impact of a teaching-learning program based on a brain-based learning on the achievement of the female students of 9th grade in chemistry. Higher Education Studies, 6(2), 162-173. http://dx.doi.org/10.5539/hes.v6n2p162
  • Suarsana, I., Widiasih, N. P. S., & Suparta, I. N. (2018). The effect of brain based learning on second grade junior students' mathematics conceptual understanding on polyhedron. Journal on Mathematics Education, 9(1), 145-156.
  • Süral, S. (2014). Beyin temelli öğrenme yönteminin öğrencilerin fen bilimleri dersinin erişisine etkisi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(4), 33-42. https://doi.org/10.30803/adusobed.188823
  • Şen, Z., Başar, T., Aşkın, İ., & Turan, S. (2015). Türkiye’de beyin temelli öğrenme çalışmaları: metodolojik bir inceleme. Eğitim ve Bilim, 40(181), 41-56. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2015.4555
  • Tilton, W. (2011). Adult professional development: can brain-based teaching strategies increase learning effectiveness? Unpublished doctoral dissertation, Fielding Graduate University.
  • Tüfekçi, S. (2005). Beyin temelli öğrenmenin erişiye, kalıcılığa, tutuma ve öğrenme sürecine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi.
  • Usta, İ. (2008). Öğrenme stillerine göre düzenlenen beyin temelli öğrenme uygulaması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Winter, R. M. (2019). The benefit of utilizing brain-based learning in higher education online environments. Journal of Instructional Research, 8(1), 82-91.
  • Wortock, J. M. (2002). Brain based learning principles applied to the teaching of basic cardiac code to associate degree nursing students using the human patient simulator. Unpublished doctoral dissertation, University of South Florida.
  • Yağlı, Ü. (2008). Beyin temelli öğrenme yaklaşımının İngilizce dersinde akademik başarı ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi.
  • Yasar, M. D. (2017). Brain based learning in science education in turkey: descriptive content and meta analysis of dissertations. Journal of Education and Practice,8(9), 161-168.
  • Yıldırım, Ö. (2010). Fen ve teknoloji dersinde (7. sınıf) beyin temelli öğrenme yaklaşımının akademik başarı, derse yönelik tutum ve motivasyon düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi.
  • Yücel, C. (2011). Beyin temelli öğrenme yaklaşımına göre fen ve teknoloji öğretiminin akademik başarı ve tutum üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi.
  • Zimmer, L. (2006). Qualitative meta-synthesis: a question of dialoguing with texts. Journal of Advanced Nursing, 53(3), 311-318. https://doi.org/10.1111/j.1365-2648.2006.03721.x
Toplam 63 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zafer Çakmak Bu kişi benim

İsmail Hakan Akgün Bu kişi benim

Murat Salur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 14 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çakmak, Z., Akgün, İ. H., & Salur, M. (2022). BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME İLE İLGİLİ AKADEMİK ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 11(4), 1766-1784.

27712  27714 27715