Bu çalışmanın amacı, Cezayir’deki Türkoloji bölümlerinde okuyan
Türkçe öğretmeni adaylarının Türk kültürüne yönelik farkındalıklarını tespit
etmektir. Çalışmanın evrenini Türkoloji öğrenicileri, örneklemini ise Cezayir
2 Üniversitesi ve Emir Abdülkadir İslami Bilimler Üniversitesi Türkoloji
Bölümlerinde öğrenimi devam eden öğreniciler oluşturmaktadır.
Öğrenicilerin Türk kültürüne yönelik farkındalıklarını tespit etmek amacıyla
özellikle maddi kültür bilgisine dayalı sorularla görüş formu hazırlanmıştır.
Veriler, yarı yapılandırılmış form ile toplandığı ve formda açık uçlu sorulara
yer verildiği için betimsel analiz ve içerik analizi yöntemlerinden
yararlanılmıştır. Betimsel analiz aracılığıyla yorumlanan veriler, içerik
analizi yöntemiyle daha derin bir işleme tabi tutulmuştur. Verilerin analizi
sonucunda öğrenicilerin Türk kültüründen birtakım ögeleri bildiği
görülmekle birlikte öğreticilerin Türk dili ve kültürünün sunumunda yetersiz
olduğu; metodoloji, materyal ve uygulama eksikliğinin bulunduğu;
öğrenicilerin Türk kültürü ögelerini daha çok dizilerden ve filmlerden
öğrendiği tespit edilmiştir. Öğrenicilerin açık uçlu sorulara verdiği
cevaplardan hareketle öğreticilerin ve öğreticileri yetiştiren programların
nitelik açısından desteklenmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Yabancı dil öğretimi Türkçe Türkoloji hedef kültür kaynak kültür
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 1 |