This study aims to investigate the student views and observations towards
animation-supported instruction in social studies lessons. The study group
consisted of 20 2
nd grades in a primary school in the Eğil district of Diyarbakır
in the 2018-2019 academic year. The case study design, one of the qualitative
research methods, was used in the research. In this qualitative research in
which semi-structured interview form, observation form, and outcome
evaluation form used as the data collection tools, Content analysis method was
used to analyze the data. The results indicated that the students' interest and
love for the lessons increased with animation-supported instruction. Moreover,
it was concluded that the students found animation-supported education
different, interesting, and fun, supporting their permanent learning.
Araştırmanın amacı animasyon destekli hayat bilgisi dersi öğretiminin öğrencilerin görüş ve gözlemleri açısından incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır ili Eğil ilçesine bağlı bir ilkokulda 2. sınıfa devam 20 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi desenlerinden olan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu, gözlem formu ve kazanım değerlendirme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Animasyon destekli sunulan dersle ilgili araştırma sonuçlarına göre; öğrencilerin animasyon destekli eğitimi farklı, ilgi çekici ve eğlenceli buldukları öğrenmelerini destekleyici ve öğrenmelerini uzun süreli hale getirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin derslere ilgileri ve sevgileri arttıkça derslerde öğretilen konuların akıllarında daha kalıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2022 |
Kabul Tarihi | 15 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 1 |