Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE INFLUENCERLARIN MARKA İMAJI VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞİ

Yıl 2023, , 148 - 157, 30.06.2023
https://doi.org/10.7216/teksmuh.1320585

Öz

Bu araştırmanın amacı, hazır giyim sektöründe yer alan influencerlarının güvenilirlik, uzmanlık ve çekicilik özelliklerinin, Z kuşağındaki tüketicilerin marka imajı ve satın alma niyeti üzerindeki etkilerini belirlemektir. Edirne'de yaşayan Z kuşağına ait 420 tüketici ile yapılan araştırmada kaynak güvenilirliği modelinin alt boyutlarından olan influencerların çekicilik, uzmanlık ve güvenirlik özelliklerinin marka imajı ve satın alma niyetiyle arasında düşük ve orta derecede ilişkiler olduğu ortaya koyulmuştur. Influencerların sahip olduğu özelliklerin satın alma niyeti üzerindeki etkisinde kaynak güvenirliği boyutlarından güvenirliğin orta düzeyde çekicilik ve uzmanlığın düşük düzeyde pozitif anlamlı bir etkisinin olduğu görülmektedir. Influencerların marka imajı üzerindeki etkisinde ise kaynak güvenirliği boyutlarından çekiciliğin orta düzeyde, güvenirlik ve uzmanlığın düşük düzeyde pozitif anlamlı bir etkisinin olduğu görülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Planlama Teknikleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ebru Onurlubaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Onurlubaş, E. (2023). HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE INFLUENCERLARIN MARKA İMAJI VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞİ. Tekstil Ve Mühendis, 30(130), 148-157. https://doi.org/10.7216/teksmuh.1320585
AMA Onurlubaş E. HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE INFLUENCERLARIN MARKA İMAJI VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞİ. Tekstil ve Mühendis. Haziran 2023;30(130):148-157. doi:10.7216/teksmuh.1320585
Chicago Onurlubaş, Ebru. “HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE INFLUENCERLARIN MARKA İMAJI VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞİ”. Tekstil Ve Mühendis 30, sy. 130 (Haziran 2023): 148-57. https://doi.org/10.7216/teksmuh.1320585.
EndNote Onurlubaş E (01 Haziran 2023) HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE INFLUENCERLARIN MARKA İMAJI VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞİ. Tekstil ve Mühendis 30 130 148–157.
IEEE E. Onurlubaş, “HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE INFLUENCERLARIN MARKA İMAJI VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞİ”, Tekstil ve Mühendis, c. 30, sy. 130, ss. 148–157, 2023, doi: 10.7216/teksmuh.1320585.
ISNAD Onurlubaş, Ebru. “HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE INFLUENCERLARIN MARKA İMAJI VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞİ”. Tekstil ve Mühendis 30/130 (Haziran 2023), 148-157. https://doi.org/10.7216/teksmuh.1320585.
JAMA Onurlubaş E. HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE INFLUENCERLARIN MARKA İMAJI VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞİ. Tekstil ve Mühendis. 2023;30:148–157.
MLA Onurlubaş, Ebru. “HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE INFLUENCERLARIN MARKA İMAJI VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞİ”. Tekstil Ve Mühendis, c. 30, sy. 130, 2023, ss. 148-57, doi:10.7216/teksmuh.1320585.
Vancouver Onurlubaş E. HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNDE INFLUENCERLARIN MARKA İMAJI VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞİ. Tekstil ve Mühendis. 2023;30(130):148-57.