The purpose of this study is to reveal the consumers' perceptions towards the ready-to-wear brands preferred by consumers. In this regard; a field research, including a survey that was used as a data collection method, was conducted. For the purpose of collecting the primary data for the study, the survey was carried out on people who were sampled with convenience sampling method in Istanbul, Kocaeli and Sakarya. The obtained data were evaluated by using statistical analysis. In view of the today's competitive market conditions among many ready-to-wear brands, the branding strategies need to be determined by taking account of consumers' perceptions towards the brand. This contributes to the success of ready-to-wear firms by increasing the competitive capacity in national and international markets. In this context, the findings of the current research will provide valuable contributions to marketing and brand managers in the ready-to-wear industry for positioning their brands and determining their branding strategies.
Bu araştırmanın amacı; tüketicilerin tercih ettikleri hazır giyim markalarına yönelik algılamalarını ortaya koymaktır. Bu amaçla, veri toplama aracı olarak anket uygulamasının kullanıldığı bir saha çalışması yürütülmüştür. Birincil verileri toplamak için, kolayda örnekleme yoluyla, İstanbul, Kocaeli ve Sakarya’daki tüketicilere ulaşılmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel analizler kullanılarak yorumlanmıştır. Günümüz pazar koşullarında çok sayıda hazır giyim markasının rekabet ettiği göz önüne alındığında, tüketicilerin markaya dair algılamalarına göre marka stratejileri belirlenmelidir. Hazır giyim işletmelerinin ulusal ve uluslararası pazarlarda rekabet gücünü artırarak başarılı olmalarında bunun katkısı büyüktür. Bu bağlamda araştırma sonuçları, hazır giyim sektöründeki pazarlama ve marka yöneticilerine markalarını konumlandırmada ve marka stratejilerini belirlemelerinde katkı sağlayacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 |