Ecceptionally succesful and profitable companies have already today set up a vision and the corresponding strategy and are strictly following theseprinciples. These m.akers are called the "Opinion Leaders". Their common features are; -They manufacture onlyproducts of top guality. -Theirproduction costs are well controlled, -They procure the material needed beeing it raw cotton, wooll, menmadefibres or yarn with great care by aprofessional management. -They have an own customer oriented marketing-organization having direct access to all the markets e.g. with own trademarks.
Gunumiizde olagan iistu bagarzlz ue karlz igletmeler goriiglerini ve bununla ilgili stratejilerini kurmuglar ve buprensiplere kesinlikle uymaktadzr1ar.B~ iireticilerl% sim yapmq igletmeler" olarak isimlendirilmektedirler. Ortak ozelikleri; -Sadece ~okiyi kalitede iiretirler, -~retim masraflari iyi kontrol edilmigtir ve d@uktiir, -Gerekli olanpamuk, yun, sentetik lifler veya iplik gibi materyaller dikkatli bir ~ekildeksperler tarafindan satzn alznzr. -Bu tip igletmelerin pazarlama organizasyonu i~inde direk temas kurduklarz kendi miigterileri uardzr ve tum satzglarznl kendi ticari isimleriyle yaparlar.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Mühendislik |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 1991 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 1991 Cilt: 5 Sayı: 28 |